Zdjęcie agro

Aktualności Ochrona upraw

Schouten przestrzega zakazu stosowania neonikotynoidów

6 June 2019 - Anne Jan Doorn - 45 komentarze

Uprawa buraków cukrowych może zapobiec powrotowi nasion buraków pokrytych neonikotynoidami. Minister Carola Schouten (rolnictwo, przyroda i jakość żywności) nie zrobi wyjątku od europejskiego zakazu stosowania. Domaga się także bardziej rygorystycznej kontroli środków ochrony roślin na receptę, a zatwierdzanie produktów powinno być sprawdzane.

Minister Schouten ogłosił to w czwartek wieczorem, 6 czerwca, podczas ogólnych konsultacji w sprawie środków ochrony roślin. Minister podkreśla, że ​​dyskusja na temat neonikotynoidów toczy się od lat i branża miała wystarczająco dużo czasu, aby przygotować się na zakaz. Choć zdaje sobie sprawę, że skutki zakazu dla plantatorów buraków są znaczące, minister nie widzi powodu, aby odstąpić od jej decyzji.

Minister Schouten udzieli odpowiedzi na książkę „#cofnij się w czasieautorstwa Boera Bewusta i Rwkład od Fundacji Fakty Rolne. „Wyjątki od europejskiego zakazu mają jedynie charakter tymczasowy. Nieuczciwe warunki konkurencji, z którymi borykają się takie kraje jak Belgia, mają zatem charakter tymczasowy. Dlatego bardziej pożyteczne jest przyjrzenie się alternatywom” – stwierdził minister. Stwierdza również, że od europejskiego zakazu nie należy wprowadzać wszelkiego rodzaju wyjątków.

Dlatego Schouten postanawia zastosować się do rad Rady ds. Zezwoleń na Środki Ochrony Roślin i Produktów Biobójczych (Ctgb) oraz Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA). Schouten otrzymał wiele pytań o to, czy obecnie stosowane substancje uznawane są za bardziej szkodliwe. „Te substancje są oficjalnie dopuszczone i dlatego mogą być stosowane” – odpowiedziała. Wspiera jednak poszukiwanie alternatyw.

Ruch nieufności
Esther Ouwehand (Partia na rzecz Zwierząt) powiedziała podczas konsultacji, że w przyszłym tygodniu złoży wniosek o wotum nieufności wobec ministra. Twierdzi, że poprzednicy ministra Schoutena zataili informacje. Ouwehand nawiązuje do wytycznych dotyczących pszczół, w przypadku których uważa, że ​​Holandia opóźniła ich wprowadzenie. Zadała Schoutenowi pytania na ten temat, ale odpowiedziała na nie dopiero w wydaniu „Follow the Money” artykuł opublikowanych na ten temat.

Oświadczenie wyraźnie wpływa na ministra Schoutena, ale także pozostali parlamentarzyści są zdania, że ​​ogłaszanie wotum nieufności przed weekendem Zesłania Ducha Świętego jest niegrzeczne. Nie był to jedyny moment, w którym dyskusja była gorąca. Tjeerd de Groot (D66) był bardzo niezadowolony z faktu, że podejście do stosowania glifosatu jest wciąż na etapie dyskusji. W związku z tym złożył wniosek o podjęcie bardziej rygorystycznych środków.

Wizja na przyszłość dobrze przyjęta
Konsultacje ogólne wykazały również, że reakcje na „Przyszła wizja ochrony roślin do roku 2030van Schoutena są ogólnie pozytywne. „Myślę, że wszyscy jesteśmy zdania, że ​​presja na środowisko ze strony środków ochrony roślin powinna się zmniejszyć. Duża różnica polega głównie na sposobie” – powiedział Roelof Bisschop (SGP). On sam uważa, że ​​ambicje ministra są godne pochwały, ale trzeba przygotować alternatywy. „Musimy zdać sobie sprawę, że osiągnięcie celów zajmie trochę czasu”.

CDA i VVD zgodziły się z uwagami, ale Maurits von Martels (CDA) i Helma Lodders (VVD) stwierdziły, że rady EFSA i Ctgb powinny być niezależne i szanowane, zamiast zakładać, że polityka decyduje w sprawie ochrony upraw w coraz bardziej dalekosiężnym zakresie.

Praktyczne wdrożenie dopiero się okaże
Podczas gdy CDA, VVD i SGP uważają, że osiągnięcie tych celów musi być ekonomicznie wykonalne, Partia Pracy (PvdA), Partia Zwierząt (PvdD) i Unia Chrześcijańska są bardziej sceptyczne. Obawiają się, że cele te w praktycznej realizacji pozostawiają wiele do życzenia, co oznacza, że ​​termin 2030 nie zostanie osiągnięty.

Minister obiecał także zastanowić się nad możliwością wydawania środków ochrony roślin na receptę. Chce także omówić tę kwestię z branżą. Dzięki tej metodzie hodowcy mogą skorzystać z zasobów, jeśli presja chorób stanie się zbyt duża, chociaż jednocześnie mogą ograniczyć ich wykorzystanie.

Wreszcie minister rozpocznie bardziej rygorystyczne dochodzenie w sprawie oceny zasobów. Jej zdaniem należy uwzględnić badania terenowe i zbadać również skutki skumulowane. Minister podkreśla jednak, że należy uszanować wyrok EFSA.

Masz wskazówkę, sugestię lub komentarz dotyczący tego artykułu? Daj nam znać

Anne-Jan Doorn

Anne Jan Doorn jest ekspertem w dziedzinie rolnictwa polowego w BoerenbusinessPisze o różnych rynkach produktów rolnych, a także skupia się na rynku ziemi i energii.
komentarze odwiedzających
45 komentarze
Roderic 7 June 2019
To jest odpowiedź na Boerenbusiness artykuł:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/akkerbouw/artikelen/10882772/schouten-houdt-vast-aan-verbod-neonicotino-den]Schouten podtrzymuje zakaz stosowania neonikotynoidów[/url]
Minister ma ciężko, ale szuka dla rolnika tego, co najlepsze.
szewcy1 7 June 2019
Minister myśli tylko o swoich dochodach, nie przejmuje się faktami, wieje z wiatrem, żeby zdobyć jak najwięcej głosów, rzeczywistość nie ma żadnego znaczenia!!!
kjol 7 June 2019
Nie spodziewałem się niczego innego, tu nie chodzi już o fakty. Program jest taki, że sektor musi zostać skurczony, polityka emocji.
Subskrybent
rolnik z południa 7 June 2019
Siada na krześle CTGB. Jaką funkcję nadal pełni CTGB?
Calypso 7 June 2019
Będzie dużo mszyc. Buraki zostały już dwukrotnie opryskane przeciwko mszycom. Sadzeniaki muszą już użyć dodatkowych środków zabójczych na mszyce, a pszenica też zawiera dużo mszyc. Zwykle nigdy nie trzeba ich opryskiwać.
Trzeba więc go również opryskiwać, koszty są teraz o 2000 dodatkowe w porównaniu z ubiegłym rokiem, a środowisko również na tym nie zyskuje.
Gerard 7 June 2019
spójrz na jasną stronę, ona znowu odejdzie. Nie ma już mojego wsparcia
Piotruś 7 June 2019
Proszę o jak najszybsze rozwiązanie tego ministerstwa
I nigdy więcej ministrem rolnictwa
Subskrybent
dość szorstkie 7 June 2019
To tchórz!
Daj się kierować zielonym klubom, aby je zadowolić. Nie jest zainteresowana osobą, którą musi reprezentować!
Tymczasem środowisko i rolnik mają przerąbane.
Joost 7 June 2019
No cóż, co za bzdury ze strony kilku tchórzy.
Bądź szczęśliwy z Carolą, ona przynajmniej coś rozumie i nadal ma coś w rodzaju wiejskiego serca. Nie można tego powiedzieć o reszcie tego gówna w DH. W tym sensie chapeau veur heur.
Inna sprawa, że ​​rolnictwo jest tak cholernie sztywne i że wielu rolników tak desperacko trzyma się tego, co znane, choć wszyscy widzą, że to już nie jest możliwe, że całkowicie dyskwalifikują się w społeczeństwie. Smutne ale prawdziwe.
Dowodem jest między innymi narzekanie tych drani na górze
Znane redaktorowi 7 June 2019
Musimy zrozumieć, że ona, nasza minister, ma na karku politykę, izbę. Życzenia społeczne są bardzo zdecydowane. Jednak teraz widzę paniczny futbol, ​​a naszemu ministrowi również w tym meczu brakuje dobrego płaszcza. I tak jak wszędzie w piłce nożnej, dorzuca się lakierników, którzy jednak zwracają szczególną uwagę na własne interesy, i tak powstaje babilońskie pomieszanie języków. Dużo kurzu i mgły, w której brakuje wglądu w wizję opartą na możliwościach ekologicznych i ekonomicznych dla sektora pierwotnego.
Hodowca 7 June 2019
Całkowity zakaz stosowania chemikaliów w całej Europie ze skutkiem natychmiastowym.. Wszyscy rolnicy staną się bardzo bogaci.. A zieloni znów dowiedzą się, czym jest niedobór żywności..
par 7 June 2019
Musimy także sprawdzić import
Subskrybent
Bildtboer 7 June 2019
Całkowicie zgadzam się z hodowcą i rówieśnikami, wszyscy przechodzą na rolnictwo organiczne, cała Europa, granice zamknięte dla produktów nieekologicznych. Czy będziemy produkować żywność dla tych, których na nią jeszcze stać?
Piotr 7 June 2019
Całkowicie zgadzam się z ostatnimi mówcami, jeśli zakaz będzie obowiązywał w całej Europie, a import będzie sprawdzany pod kątem tych samych warunków uprawy.
Aby zapewnić równą konkurencję, bo o to w tym wszystkim chodzi, równe warunki działania, nie sądzę, żeby jakikolwiek rolnik był temu przeciwny.
Nasz wizerunek nie jest w mniejszym stopniu dotknięty nami, rolnikami.
Świetne wyzwanie dla każdego.

dość niegrzeczne 7 June 2019
Joost, nie czuję się teraz, ale czuję się oszukany
Neony to po prostu doskonałe produkty, a śmiertelność pszczół ma najprawdopodobniej inne przyczyny.
Glifosat jest najczęściej badaną substancją na świecie i istnieją już 3 znane przypadki raka, które mogą być spowodowane glifosatem. Jak to się ma do alkoholu, narkotyków, palenia, otyłości itp. itd. . Picie, palenie, nadmierne jedzenie jest dozwolone. A kto mówi, że użytkownicy glifosatu stosowali produkt zgodnie z przepisami??? Obywatele często nie widzą pozostałości po czystkach.
Musimy zatem uporać się z nadchodzącym zakazem stosowania reglonu i chloroprofamu, a być może także z wieloma innymi kwestiami.
Mam nadzieję, że niedługo wybuchnie głód i na jakiś czas skończy się ten luksus.
Subskrybent
Roy 7 June 2019
zakaz w Europie jest nadal zdecydowanie zbyt ograniczony. Jesteśmy już na rynku globalnym. To, co robią Schouten i Europa, stawia rolnictwo w niekorzystnej sytuacji. Usuwanie wszelkiego rodzaju powłok bez alternatyw jest bardzo szkodliwe dla zdrowia upraw i obciążenia opryskami.
Jak naiwny i nieprzyjazny rolnikom możesz być?
Rolnictwo 2.0 7 June 2019
Istnieją strony sprzedaży dla osób prywatnych, które zalecają stosowanie glifosatu za pomocą konewki do kwiatów. I to jest normalne 360 ​​Gr/ltr.
Jak szalonym można być, a potem wskazywać palcem na rolnictwo.
Subskrybent
hodowca 7 June 2019
Uważam, że USA Europy są potrzebne, aby naprawić ten błąd ze strony Holandii. Aby móc się zatrzymać. Lepiej teraz przestać i wyemigrować, póki kraj jeszcze coś produkuje
Charlie 8 June 2019
Całkowicie zgadzam się z Telerem, ale kto przejmie inicjatywę? LTO?

Poza tym nigdy nie powinni byli włączać do rządu tych prostolinijnych ludzi. Mając 5 miejsc, noszą o wiele za duże spodnie.
Piotr 8 June 2019
nową rzeczywistość, na którą przedsiębiorcy mogą odpowiedzieć.
Odroczenie wprowadzenia zakazu (bardzo) szkodliwych substancji hamuje innowacje i tak będzie nadal, ponieważ można pokryć ryzyko.
O szeregu skutecznych środków wiemy już od dawna, jednak nie zapewniają one wystarczających korzyści finansowych. tak długo jak zasoby będą mogły być wykorzystywane, siłą napędową pozostaną zyski finansowe, a nie usprawnienie operacji biznesowych.

takie równe szanse to farsa.
warunki uprawy, ceny gruntów, możliwości finansowania, infrastruktura i poziom wiedzy są i pozostają nierówne.
nie dajcie się zwieść tym równym warunkom; wycięty na nos.

Nie wpływa to na fakt, że import musi spełniać te same wymogi, co nasze przepisy: więc nie ma już paszy GMO, ale Bruksela nie chce o tym wiedzieć.
Pytanie brzmi, jak to zrobić z przepisami. Kto jest upoważniony i potrafi pisać w taki sposób, że handel nie ma w tej kwestii nic do powiedzenia?
Rolnictwo 2.0 8 June 2019
Schouten po prostu ma oczy na oczach, swoją politykę lub politykę, która jest dla niej wytyczona. Czy holenderskie rolnictwo nie przynosi nic dobrego, nigdy w pozytywny sposób.

Co więcej, ocena zasobów należy do CTGB itp., a nie do grupy działaczy na rzecz ochrony środowiska.

Być może na jakiś czas ekologia będzie rozwiązaniem, ale potem stanie się jasne, że na świecie będzie jeszcze więcej głodu.

To samo dotyczy rolnictwa o obiegu zamkniętym, a następnie standardu dostaw na poziomie 170 kg N na ha. A podaż fosforanów jest również mniejsza niż ilość wydalana przez uprawy.
kjol 9 June 2019
Zamknięcie granic dla GMO i upraw, które zostały opryskane, nie jest w ogóle możliwe, umowy handlowe zostały zawarte, jeśli UE to zrobi, będzie to miało bardzo poważne skutki na przykład dla przemysłu samochodowego poprzez przeciwdziałanie. Tak się nie stanie, stawką jest zbyt wiele miejsc pracy.
hodowca zbóż 10 June 2019
cześć Joosta,
Po pierwsze sam jesteś draniem i pewnie w ogóle nie pracujesz w rolnictwie!
Od lat słyszymy, że są one bardzo szkodliwe dla środowiska. chodź, kup leki na receptę. Udajemy, że bierzemy zastrzyki dla zabawy. masz pojęcie, ile to kosztuje i nie zapominajmy, ile to będzie kosztować, jeśli tego nie zrobimy!
Żyjmy przez chwilę rzeczywistością, ekologicznie, czyli to, co ma na myśli pani Schouten, nie jest już możliwe przy nowoczesnym rolnictwie i dużych firmach. nie mówiąc już o bezpieczeństwie żywnościowym!
inne kraje na świecie wykupują wszędzie ziemię, aby zapewnić sobie wyżywienie swoich obywateli zarówno teraz, jak i w przyszłości! i tutaj idealiści o ograniczonych horyzontach muszą nam mówić, co jest dobre dla świata i w ten sposób niszczyć nasz sektor. a kiedy będzie już za późno, chcąc nie chcąc, będziemy musieli ponownie produkować.
Ta osoba naprawdę nie ma pojęcia, co się dzieje i czym ryzykuje!
szewcy1 10 June 2019
Zgadza się, hodowcy zbóż, chcą zdjąć z nas wszystko, z wyjątkiem ryzyka
batstra 11 June 2019
Organizm to najwyraźniej przyszłość, mówię: róbcie to razem z nami wszystkimi. Teraz musimy tylko uczciwie zdecydować, kto może żyć, a kto nie, ponieważ jesteśmy w stanie wyżywić tylko 33% świata!

Subskrybent
tak 11 June 2019
Dobra, w UE wszystko jest organiczne, a granice są szczelne, nawet nie ma owoców ani niczego z innych kontynentów. Żadnych zbóż z bloku wschodniego, żadnych pomarańczy, ananasów, żadnego ryżu i czegokolwiek innego. A potem po prostu jemy, co możemy dostać!
Może to jest rozwiązanie. Mniej za więcej.
kjol 11 June 2019
Blokowanie importu nie nastąpi zatem na skutek porozumień handlowych, eksport produktów rolnych zmniejszy się, a import nawet wzrośnie, jeśli będzie taniej. Poziom cen w UE pozostaje praktycznie taki sam, ponieważ UE pozostaje w dużej mierze samowystarczalna i w razie potrzeby zazwyczaj importuje z zagranicy. Praktycznie nie będzie eksportu produktów ekologicznych poza UE ze względu na wysokie koszty.
Jpk 11 June 2019
Import poza UE nie jest już dozwolony, zdaniem organizacji pozarządowych i Greenpeace, przerażająco wysoka emisja CO 2 jest prowadzona przez Unię Chrześcijańską i D66 pod nazwą ratuj ziemię. Wyciągnięcie wtyczki teraz przyniosłoby zysk głosom VVD i stać się partią opozycyjną.
Peter34 11 June 2019
@graingrower. Jeśli zaopatrzenie w żywność jest dla Ciebie tak ważne, czy pierwszym krokiem nie jest przejście z uprawy kwiatów (cebulki, lilie) na produkcję żywności?
Nie sądzę, żeby komentatorów w ogóle obchodziły światowe dostawy żywności. przedstawia się go jako argument stanowiący szansę na utrwalenie obecnego „nowoczesnego” rolnictwa w „dużych” gospodarstwach.
kto powiedział, że duże firmy są potrzebne? są to firmy, które stawiają rolnika za stery (banki, fabryki maszyn, producenci GBM). i kto decyduje, co reprezentuje nowoczesne rolnictwo? Czy jednostronna uprawa roślin na sterylnych polach z bardzo ścisłą rotacją i unikaniem ryzyka dzięki GBM jest nowoczesna? a może inne podejście biznesowe również może być nowoczesne?
Problem w tym, że bazując na przepisie nie wiem (już/jeszcze) jak to zrobić.
Zimne stopy nie są dla przedsiębiorców, prawda?
kjol 11 June 2019
@peter34, w Holandii dużych firm w ogóle nie ma, do tego trzeba być za granicą, nawet poza UE. Prawie cała żywność importowana spoza UE pochodzi od firm znacznie większych niż Holandia. Presja środowiskowa itp. importowanej żywności jest w 99% przypadków wyższa niż w Holandii, brak wiedzy i trąbienie nikomu nic nie da.
Subskrybent
Roy 11 June 2019
łowi się dziwnie duże ilości mszyc brzoskwiniowych. Ta nieprzemyślana decyzja Schoutena ma poważne konsekwencje dla holenderskiego sektora rolnego. Jak duże szkody minister może wyrządzić sektorowi, niszcząc konkurencyjność za jednym zamachem?
hodowca zbóż 11 June 2019
witam Peter34, jak już wspomniano wcześniej, ponownie ktoś, kto nie pracuje w sektorze rolniczym.
absolutnie nie mam pojęcia, co dzieje się w holenderskich firmach i jak większość z nich może zarobić na przyzwoite życie oraz w dalszym ciągu optymalizować i wprowadzać innowacje w swojej firmie.
Naprawdę jestem ostatnią osobą, która narzeka na dostawy żywności i że zmuszam kogoś tutaj do zmiany. ale jak powiedzieli inni, żywność ekologiczna nie jest wyżywieniem świata. a tylko 5% Holendrów może sobie pozwolić na żywność ekologiczną. To po prostu fakt i nie ma on nic wspólnego z poprawianiem nastroju czy okazjonalnymi kłótniami!
Peter34 12 June 2019
@kjol. charakterystyczny komentarz Kjola. Krytyczna uwaga z definicji pochodzi od osoby spoza sektora rolnego. brak inwencji i odwagi spojrzenia przez płot nie świadczy o spojrzeniu w przyszłość. ponieważ Kjol, wszystko zmieni się szybciej, niż sobie tego życzysz.
Rzeczywiście, w Holandii nie ma dużych firm. Nie, gdy dojdziesz do hektarów. Ale tak się stanie, jeśli za punkt odniesienia przyjmie się wydajność pracy i obrót w przeliczeniu na firmę. Wskazaniem do tego jest holenderska cena gruntu.
kjol 12 June 2019
@Peter34, cena ziemi w Holandii jest w dużej mierze oderwana od wartości rolnej, wizja przyszłości, o której mówisz, opiera się na dostosowaniach genetycznych, ale UE w dalszym ciągu unika tego ze strachu. I rzeczywiście, za tym płotem w wyniku tych dostosowań genetycznych wyłoni się zupełnie inne rolnictwo. Będzie można obejść się przy znacznie mniejszym zużyciu chemii, zobacz USA itp., gdzie udział substancji czynnej w kilogramie produktu drastycznie spadł od czasu GMO. Jeśli więc chcesz zajrzeć przez płot, po prostu polecisz samolotem.
Subskrybent
dość szorstkie 12 June 2019
Ciekaw jestem, czy Peter34 będzie w stanie zapewnić kilka tysięcy osób do pracy przy motyce lub na chwastach, jeśli wszyscy będziemy musieli zacząć uprawiać organicznie. To już wystarczająco ekscytujące, żeby pozyskać ludzi.
Peter34 może chcieć posiedzieć na trawie przez kilka tygodni, ale może ponownie rozważyć, czy chce to robić do 67. roku życia, haha. Znam już odpowiedź!!
par 12 June 2019
Drogi kolego, myślę, że 95% stać na jedzenie organiczne, ludzie jadą dwa razy na wakacje i kupują komórkę za 2 euro, a chwasty też nie stanowią problemu, spójrz na GPS
największym wyzwaniem są grzyby
Peter34 12 June 2019
@Kjol. Czy decyzja UE o zakazie GMO byłaby oparta wyłącznie na emocjach? Nie sądzę. Zbyt mało wiemy o wpływie GMO na zdrowie i możliwych szkodach powodowanych przez te techniki. Wydaje się, że zwierzęta mają „nos” do rozróżniania materiału naturalnego od materiału GMO.
Rolnictwo w USA nie może służyć nam za przykład. Między innymi dlatego, że wiele przedsiębiorstw rodzinnych zostało już przejętych przez korporacje, co jest ideałem, którego większość holenderskich rolników nie wyobraża sobie.
Prawdą jest, że wartość rolnicza jest oddzielona od ceny rynkowej ziemi. Finansowanie drogich gruntów nadal może pochodzić jedynie z wyższej wartości produkcji, chyba że zapłacisz za to z własnej kieszeni. Ta wartość produkcji jest znacznie wyższa w Holandii niż gdzie indziej, prawda Kjol?

@Dość niegrzeczny. Nie, nie mam zamiaru godzinami leżeć na łożu pełnym chwastów. Maszyny muszą wykonać pracę odchwaszczającą. Technologia postępuje szybko i po raz pierwszy herbicydy nie są zakazane. Co nie powinno być powodem do odchylenia się do tyłu.
hodowca zbóż 12 June 2019
kochana gruszka,
Jak naiwnym można być sądząc, że ludzie zamienią wakacje i telefony komórkowe na coś tak prostego jak jedzenie!
Poza tym nie sądzę, że naprawdę masz dobre pojęcie o dochodach przeciętnego Holendra i związanych z tym kosztach przed dyskusją o jedzeniu.
Subskrybent
kjol 13 June 2019
@Peter34, wyjdź w świat, nie gap się na znaczek NL czy na wyspę UE. Zmiany w dziedzinie genetyki poza UE zachodzą tak szybko, dlatego wybierz się tam na wyjazd studyjny. Strach jest złym doradcą, a emocje obecnie szaleją. Czy wiesz, że zwierzęta w UE od lat karmione są głównie importowaną żywnością GMO, czy w rezultacie zdarzyły się jakieś przypadki śmiertelne?
Rolnictwo 2.0 13 June 2019
W Ameryce Południowej rozpyla się również znacznie większą dawkę glifosatu, aby uzyskać choćby niewielki efekt. A ta soja stanowi paszę dla europejskiej hodowli zwierząt. A potem rząd po prostu wskazuje palcem na holenderskie rolnictwo.

Zakazać wszystkiego w Holandii, zwiększyć pozostałości w imporcie. Holendrzy nie mają na to wpływu, ponieważ nie jedzą świeżych owoców. Robią to tylko ludzie.

Być może Carola bardziej nadaje się na posadę w Greenpeace itp. niż na ministra rolnictwa.

Jeśli dalej tak będzie, wkrótce nie będziemy mieli już przemysłu cukrowniczego, tylko uprawy organiczne dla kategorii styczniowej średnia plus. Reszty populacji nie będzie stać na żywność ekologiczną lub będzie ona importować tanią soję do celów wegańskich.


kjol 13 June 2019
Docelowo możemy importować znacznie więcej do UE przy niskich cłach przywozowych lub bez ceł przywozowych z Kanady dzięki umowie handlowej z Kanadą lub na przykład z Ukrainy, która może już dużo eksportować do UE bez ceł dzięki niedawno ulepszonemu handlowi porozumienie. Żywność pozostanie tu dostępna i tania, zmieni się jedynie pochodzenie. Tak było np. z przemysłem odzieżowym, elektronicznym itp.
hodowca zbóż 13 June 2019
@peer i peter34.
To denerwujące, gdy fakty są trudniejsze niż życzenia lepszej produkcji żywności!
banda miłośników drzew!
nie płać 14 June 2019
Wszyscy chcieliśmy Ministerstwa Rolnictwa, ponieważ OOO sektor rolniczy był zaniedbanym dzieckiem.

Cóż, teraz mamy ministra i setki urzędników państwowych, którzy każdego dnia tworzą i wymyślają zasady specjalnie dla nas.

50 lat temu duża część holenderskiego społeczeństwa nadal miała duże powiązania z rolnictwem, a ponadto istniała pewna wiedza i pozytywne nastawienie na temat naszego sektora.
Obecnie jest to wyłącznie wiedza teoretyczna i wiedza zewnętrzna zakupiona od firm doradczych, w których pracują lewicowe zielone gałęzie.

Ale na szczęście mamy swoją służbę, bo tego wszyscy tak bardzo pragnęliśmy.

ps. Według Flanderijna muszę zapłacić przed 17-tą, ale nie rób tego, przeżyjemy to.
Roderic 17 June 2019
Minister ma ciężko, ale szuka dla rolnika tego, co najlepsze.
??? !!! 17 June 2019
Roderyk napisał:
Minister ma ciężko, ale szuka dla rolnika tego, co najlepsze.
Nic tu nie pasuje:
1) Roderyk: Czerwony Rik
2) Minister ma trudności: Minister ułatwia sobie życie
3) szuka: nie szuka
4) najlepsze dla rolnika: najgorsze dla rolnika lub; najlepsze dla ekstremistycznych mieszkańców miast.
Nie możesz już odpowiedzieć.

Co z prądem
oferty uprawne?

Zobacz i porównaj ceny i stawki samodzielnie

Opinie Paul i Joost Bakker

Strefa wolna od oprysków: kto ustępuje miejsca nowemu sąsiadowi?

Opinie Jaapa Haanstry

Czy zakazujemy glifosatu czy choroby Parkinsona?

Aktualności Ochrona upraw

Ziemniaki średnio-konsumpcyjne w porównaniu do ziemniaków skrobiowych

Aktualności Ochrona upraw

Sprzedaż aktywów w Chinach wchodzi w kolejną fazę po dużym wzroście

Zadzwoń do naszego działu obsługi klienta 0320 - 269 528

lub e-mail do wsparcie@boerenbusiness.nl

chcesz nas śledzić?

Otrzymuj nasz darmowy newsletter

Aktualne informacje rynkowe codziennie w Twojej skrzynce odbiorczej

Zaloguj się