Opinie Jaapa Haanstry

„Nie pozwolimy, aby nasze uprawy zostały zatopione”

8 June 2018 - Redactie Boerenbusiness - 29 komentarze

Rolnik Jaap Haanstra uważa, że ​​sektor ten jest „narodowym kozłem ofiarnym”. Po wielu reakcjach na jego poprzednia opinia Haanstra przyjrzał się bliżej domniemanemu spadkowi populacji owadów i w liście do redakcji stwierdza, że ​​sytuacja staje się coraz bardziej szalona.

Wygodnie jest stwierdzić, że główną przyczyną domniemanego spadku populacji owadów są prawdopodobnie pestycydy stosowane w rolnictwie. Spadek ten jest szczególnie widoczny u niektórych gatunków motyli i biegaczowatych. Wiązało się to z badaniem obszarów naturalnych w Holandii i Niemczech. Innymi słowy, patrzysz i liczysz w 1 rezerwacie przyrody, a potem obwiniasz sektor rolniczy za to, że np. zmniejszyła się liczba biegaczy.

Bardziej oczywisty wniosek jest taki, że „obszary naturalne są złe dla owadów”, w końcu to właśnie oglądałeś i porównywałeś. Ale który z naszych zwolenników stawiałby opór, zadawał pytania lub twierdził, że wniosek jest bardzo naciągany?

Który z naszych obrońców stawia opór?

Zakaz kopania rowów
Teraz przeczytałem dziś po południu (czwartek, 7 czerwca), że w kontekście odstępstwa i związanych z nim dokumentów nie będziemy już mogli kopać rowów na naszych działkach w celu odprowadzania wody. Nawiasem mówiąc, zanim utworzą się kałuże, często mamy już kilkadziesiąt milimetrów. Sytuacja staje się pilna dopiero wtedy, gdy rowy zaczynają w ogóle płynąć. Potrafię sobie wyobrazić, że trzeba wyjść na zewnątrz w środku nocy podczas silnej burzy, żeby zwolnić miejsca, bo to właśnie wtedy spełnia się kryteria.

Pomijając fakt, że (po wyparowaniu tak dużej ilości wody) nie zostanie zmyte prawie żadne N i P2O5, rozcieńczenie będzie tak ogromne, że będzie ledwo mierzalne. Skoro stwierdzono, że nie można dopuścić do wycieku środków ochrony roślin, to zastanawiam się, co to ma wspólnego z dyrektywą azotanową.

Nie teraz, nie nigdy
Krótko mówiąc, dochodzimy do punktu, w którym my, rolnicy, powiemy: nie będziemy tego robić. Nie zamierzam tłumaczyć urzędnikowi, czy miałem prawo spuścić wodę, ponieważ spełnione zostały określone kryteria. Czy my już zupełnie oszaleliśmy? Powiedzmy sobie jasno: nie pozwolimy, aby nasze uprawy zostały zatopione! Ani teraz, ani nigdy. Niech się obudzą ci, którzy powinni się obudzić.

Masz wskazówkę, sugestię lub komentarz dotyczący tego artykułu? Daj nam znać
komentarze odwiedzających
29 komentarze
peta 8 June 2018
To jest odpowiedź na ten artykuł:
[url=http://www.boerenbusiness.nl//artikel/10878832/we-laten-onze-wassen-niet-verzuipen][/url]
Jaap,

Masz całkowitą rację co do tych owadów. Od lat nie słyszałem, aby LTO zajęło stanowisko przeciwko rządowi. Są godnym zaufania partnerem konsultacyjnym rządu, gdyż sami się promują! Dlatego od lat nie jestem członkiem, ponieważ interesy rolników są naruszane kosztem tych samych rolników, którzy są członkami.
Subskrybent
fortissimo 8 June 2018
Zdrowy rozsądek jest rozwiązaniem wielu (rzeczywistych lub wyimaginowanych) problemów na całym świecie! Rolnik jest jedną z niewielu osób w społeczeństwie, które twardo stąpają po ziemi, a ludzie na całym świecie tęsknią za jasnością myślenia. To będzie musiało pochodzić z naszego sektora.
dziadunio 8 June 2018
Kilka lat temu napisałem komentarz na farmie. Tam przedstawiano mnie jako pesymistę, ale teraz okazuje się, że wszystkie moje spostrzeżenia zaczynają się sprawdzać. Rolnicy, bądźcie ostrożni, powiedzcie to jeszcze raz, a znikniecie, taki jest plan. K. Zasady, które nie mają sensu, niszczą cię. Tylko korporacje międzynarodowe przetrwają (w końcu chodzi o udziały, prawda?), dopóki nie przejmą wszystkiego w swoje ręce, a potem mogą wysłać ludzi tam, gdzie chcą. Uczyniony zależnym. Korporacje międzynarodowe podejmują decyzje. Teraz to widzę. Nie ty ustalasz cenę, oni to robią, a ty jesteś współczesnym niewolnikiem. Nie możesz nic zrobić i nie masz prawa nic zrobić. Muszę się nad tym zastanowić.!!!!!
hans 8 June 2018
Fortissimo, gdzie był ten zdrowy rozsądek wśród hodowców bydła mlecznego, zadowolonych ze zniesienia MQ, (prawie) wszystkich, którzy się rozszerzyli, ślepo podążając za historią Chin, a rok później uratowanych przez UE dzięki interwencji w postaci proszku?

Jaap Haanstra, piszesz „NIE zamierzamy tego zrobić”.
Nigdy w ciągu ostatnich 50 lat nie było takiego momentu, w którym my, rolnicy, nie bylibyśmy na bieżąco. Ale to nie nastąpi w najbliższym czasie. Polityka „dziel i rządź”, ultraliberalizm, wolna konkurencja, dobre obietnice przemysłu i przede wszystkim pożyczki określają etap, na którym rolnicy mogą i chcą działać.
Drent 8 June 2018
Dokładnie, nigdy nie słyszysz nic o LTO i po prostu pozwalają, żeby wszystko im się przytrafiło, dlatego już nie jestem członkiem
ziele 8 June 2018
Czy w końcu uda nam się coś zrobić w stylu Haanstry?!!
obywatel będzie musiał sam wyjść ze swojego gniazda.
TRZEŹWOŚĆ ROLNIKÓW
Pospiesz się!!!
Henk 8 June 2018
Dziadku, masz rację! Sektor ten jest totalnym nadużyciem. Zamiast obowiązku opieki, przedsiębiorcy są traktowani jak niewolnicy. Obwinianie wszystkich o wszystko i nie przejmowanie się niczym! Obarczanie przemysłu mleczarskiego problemem, który zniszczy firmy. Beznadziejna polityka gnojowa! I banki, które oszukują i wymuszają pieniądze od swoich klientów. To jest niewłaściwe zarządzanie! I nie obchodzi ich, czy ziemia wyschnie czy zatonie. Nadszedł najwyższy czas, aby wspólnie podjęli zdecydowane działania w Europie na rzecz dobrej i sprawiedliwej polityki.
Subskrybent
ik 8 June 2018
he he w końcu oczy się otwierają
Jos Veendrick 8 June 2018
W pełni popieram Jaapa. Mam już dość tej indoktrynacji.
Ci urzędnicy ciągle wymyślają coś nowego, a rolnik znowu jest tym, który daje się nabrać!
Bunt 8 June 2018
Kto teraz wstaje i jak umyjemy tę świnię? jQuery211023173356323096428_1528480723021 Akcja!! Nie powinniśmy lekceważyć siebie jako sektora rolniczego. Każdy ma już pełną szklankę!
francuski 8 June 2018
Każdy może nadal trochę ponarzekać na forach. Większości ludzi nie daje się możliwości podjęcia konkretnych działań.
Joris 8 June 2018
Czy powinniśmy zablokować wszystkie odpływy uliczne we wszystkich dużych miastach i udrożnić je dopiero 6 godzin po ulewnym deszczu? Czy będziemy zatem uświadamiać obywateli i polityków?
Subskrybent
sappie 8 June 2018
Tak, jeśli zabraknie wody, rów można ponownie otworzyć.
Opryskiwanie połowy plonów bez pokrycia jest naprawdę szkodliwe dla środowiska.
Van Gaal 8 June 2018
Dobrze powiedziane Jaap!
szewcy1 9 June 2018
cała polityka jest nastawiona na zatopienie rolniczej Holandii, ponieważ rząd wymyślił, że Holandia wysycha, powodzie wzrosły wszędzie, po prostu dlatego, że odwodnienie nie jest już w porządku, a za każdym razem, gdy dochodzi do szkód, stwierdzane są ekstremalne warunki pogodowe, nie, tylko utrzymanie jest wyjątkowo słabe
kjol 9 June 2018
To tylko kwestia czasu, zanim banki zaczną analizować finansowanie; ryzyko związane z uprawą wzrasta, gdy napotykasz tego rodzaju ograniczenia. To szaleństwo i po prostu pozwoliliśmy, żeby to się nam przytrafiło.
bio polderu 9 June 2018
Nie rozumiesz tego. Zwykłym rolnikom nie wolno już tego robić, ponieważ wraz z nimi wszystkie sztuczne nawozy i środki ochrony roślin są spłukiwane do ścieków. My, rolnicy ekologiczni, wkrótce będziemy mogli to robić, ponieważ jest to dobre dla gleby i zdrowia ludzi.

Zobaczysz również, że nie będziesz już mógł dzierżawić ziemi od rządu i organizacji zajmujących się ochroną przyrody. Ponieważ nie jesteście dobrzy dla ludzi i gleby. My natomiast będziemy się rozwijać i rozkwitać jak nigdy dotąd.
Mamy po swojej stronie polityków, konsumentów i opinię publiczną.

Zatem zrozumcie, że to, co robicie, ma swoje granice, a my, rolnicy ekologiczni, przejmiemy was za grosze i będziemy panować nad Ziemią.

Powodzenia i pozdrowienia od sąsiada
Piet 9 June 2018
Chcą też zamknąć dotacje dla wszystkich tych zielonych łobuzów i rolników.
A potem zobaczymy, gdzie dojdą ze swoimi ideałami, bez hojnego wynagrodzenia.
Polityka to zupełnie inna bajka. Obiecaj im pracę w Brukseli, a oni pójdą z prądem. Tylko miej oko na naszego ministra.
Polder ex bio 9 June 2018
Polder bio przynajmniej to rozumie. Do czasu, gdy wszyscy staną się ekologicznymi rolnikami, najdziwniejsze choroby i plagi wyrosną jak grzyby po deszczu, ale wtedy nie będzie już GBM, ponieważ jego prawo do istnienia zostało mu odebrane, a ludzkość zostanie unicestwiona przez choroby i plagi, które zostały wywołane przez te wspaniałe organiczne stworzenia. I tak to właśnie jest.
Subskrybent
pływacki 9 June 2018
Znów się odchwaszczasz, gdy nie ma już słupków
Subskrybent
Narcos 9 June 2018
Ciekawe, jak będzie wyglądał nadchodzący miesiąc, skoro na horyzoncie jest tylko sucho. Cykle życia owadów stają się bardzo krótkie. Trips już istnieje. to oznacza po prostu wstrzykiwanie spinosadu pełną dawką!! Pyszne, oczywiście, wszystko zniszczone, łącznie z życiem w glebie. Pysznie organiczne
Einstein 9 June 2018
Pierwsze ekologiczne działki już zaczynają szarzeć od wciornastków, w tym roku zapewne dostarczą sporo amsterdamskiej cebuli w occie. A Polder Bio przepada za octem, więc będzie więcej niż zadowolony, a poza tym zawsze może kupić trochę dobrej cebuli od sąsiada. Witaj sąsiedzie.
Subskrybent
kjol 10 June 2018
polder bio napisał(a):
Nie rozumiesz tego. Zwykłym rolnikom nie wolno już tego robić, ponieważ wraz z nimi wszystkie sztuczne nawozy i środki ochrony roślin są spłukiwane do ścieków. My, rolnicy ekologiczni, wkrótce będziemy mogli to robić, ponieważ jest to dobre dla gleby i zdrowia ludzi.

Zobaczysz również, że nie będziesz już mógł dzierżawić ziemi od rządu i organizacji zajmujących się ochroną przyrody. Ponieważ nie jesteście dobrzy dla ludzi i gleby. My natomiast będziemy się rozwijać i rozkwitać jak nigdy dotąd.
Mamy po swojej stronie polityków, konsumentów i opinię publiczną.

Zatem zrozumcie, że to, co robicie, ma swoje granice, a my, rolnicy ekologiczni, przejmiemy was za grosze i będziemy panować nad Ziemią.

Powodzenia i pozdrowienia od sąsiada


Kolejny Bionier, który myśli, że podąża jedyną słuszną wiarą, choć całkowicie zbłądził. Sądzę, że użył za dużo miedzi.
najlepsi sternicy 10 June 2018
To, co mnie naprawdę zaskakuje, to fakt, że pan Jaap H przez wiele lat zajmował wpływową pozycję w organizacjach stoisk. Daleko w lewo, daleko w prawo.
Teraz z boku nagle wie lepiej i „my” musimy temu przeciwdziałać…
Zarówno rolnictwo chemiczne, jak i organizacja stoisk są przestarzałe.
Żaden „świadomie rolnik” (koncentruje się tylko na rolnictwie chemicznym) nie może z tym konkurować, nawet jeśli pójdziesz do filmu z Donaldem Trumpem!
Fakt 10 June 2018
Przynajmniej Boer bewust ma otwartą i uczciwą historię. Jest to coś, od czego Bionext może się jeszcze wiele nauczyć. Karmię się sama, ale moja produkcja jest znacznie niższa. A moje zużycie oleju napędowego na kilogram produktu znacznie wzrosło, nie wspominając o zużyciu benzyny. Nie sądzę, żeby miało to znaczenie dla środowiska, ale ma dla moich dochodów.
Subskrybent
klaas 10 June 2018
Fakty napisał:
Przynajmniej Boer bewust ma otwartą i uczciwą historię. Jest to coś, od czego Bionext może się jeszcze wiele nauczyć. Karmię się sama, ale moja produkcja jest znacznie niższa. A moje zużycie oleju napędowego na kilogram produktu znacznie wzrosło, nie wspominając o zużyciu benzyny. Nie sądzę, żeby miało to znaczenie dla środowiska, ale ma dla moich dochodów.

Biorąc pod uwagę liczbę osób zmieniających dostawcę, dochód ten znów się zmniejszy.
najlepsi sternicy 10 June 2018
Fakty napisał:
Przynajmniej Boer bewust ma otwartą i uczciwą historię. Jest to coś, od czego Bionext może się jeszcze wiele nauczyć. Karmię się sama, ale moja produkcja jest znacznie niższa. A moje zużycie oleju napędowego na kilogram produktu znacznie wzrosło, nie wspominając o zużyciu benzyny. Nie sądzę, żeby miało to znaczenie dla środowiska, ale ma dla moich dochodów.


Boer bewust może mieć bardzo otwartą i szczerą historię, ale jest to historia, która w ogóle nie interesuje konsumenta. Historia ta jest również sprzeczna z poglądami „naukowców” i ekologów, co sprawia, że ​​debata publiczna jest pomijana przez wszystkie strony.
Fakt 10 June 2018
Okej, najlepsi sternicy. Point kws, ekologiczni wariaci, tak, jestem za. Ale czy powinniśmy opierać nasze opinie na tym? Bardziej cenię obywateli. A o naukowcach powiedziałbym: podajcie dobry przykład.
najlepsi sternicy 11 June 2018
Fakty napisał:
Okej, najlepsi sternicy. Point kws, ekologiczni wariaci, tak, jestem za. Ale czy powinniśmy opierać nasze opinie na tym? Bardziej cenię obywateli. A o naukowcach powiedziałbym: podajcie dobry przykład.

https://www.boerenlandvogels.nl/sites/default/files/2016-04/Henk%20Tennekes%20Interview_0.pdf
https://downtoearthmagazine.nl/henk-tennekes/
Subskrybent
sappie 11 June 2018
Leki to też chemia, ludzie spożywający żywność ekologiczną również nie powinni stosować leków. być może mógłby być na to przeznaczony fundusz dotacyjny.
Nie możesz już odpowiedzieć.

Jakie są aktualne notowania?

Zobacz i porównaj ceny i stawki samodzielnie

Zadzwoń do naszego działu obsługi klienta 0320 - 269 528

lub e-mail do wsparcie@boerenbusiness.nl

chcesz nas śledzić?

Otrzymuj nasz darmowy newsletter

Aktualne informacje rynkowe codziennie w Twojej skrzynce odbiorczej

Zaloguj się