5 pytań do Gerarda Stama

„Hodowla bydła mlecznego potrzebuje polityki dwukierunkowej”

26 Lipiec 2017 - Sjoerd Hofstee - 9 komentarze

Różni producenci mleka mają różne sytuacje biznesowe. W tej letniej serii wielu z nich opowiada nam, jak postrzegają skutki obowiązujących przepisów i regulacji oraz jak zamierzają sobie z tym poradzić w swojej działalności biznesowej w nadchodzących latach. Tym razem zadanie należy do hodowcy bydła mlecznego Gerarda Stama (50 l.) z Ouderkerk aan de Amstel.

Jak rozwijała się Twoja firma w ostatnich latach?
„Obecnie wykorzystuję 35,5 hektara i doję około 50 krów. Utrzymuję również 20 sztuk młodego bydła. To nieco więcej niż kilka lat temu. Zbudowaliśmy wówczas nową oborę na 70 krów mlecznych z zamiarem stopniowego uzupełniania kosztów kwoty mlecznej nie zmniejszyła się (zgodnie z oczekiwaniami), a następnie wzrost ten został odłożony do momentu zniesienia kwoty, do tego czasu pracowałam na pół etatu poza domem i pomagałam ojcu. w pełni zatrudniony w gospodarstwie już od 2 lat."

Ten powolny wzrost teraz nas załamuje

„Częściowo na podstawie wizji LTO z 2013 r., w której propagowano powiązanie z ziemią, po zniesieniu kwot dodatkowo inwestowaliśmy w ziemię i pozwoliliśmy na powolny wzrost bydła z naszego własnego wzrostu. Krótko przed niesławną datą referencyjną kolejny Zakupiono 4,5 hektara gruntu, dzięki czemu firma była dobrze zbilansowana ze stabilną powierzchnią i gruntem.Myśleliśmy, że w ciągu pierwszych kilku lat możemy iść do przodu.Ten powolny wzrost teraz nas łamie.Ze względu na system praw fosforanowych, przydzielono mi tylko prawa za 48,5 LU, na podstawie liczby zwierząt obecnych w dniu 2 lipca 2015 r.”

Jakie to powoduje problemy?
„W tej chwili mam do czynienia ze znaczną nadwyżką paszy objętościowej. Będzie ona jeszcze większa, jeśli nie będziemy mogli posiadać żadnych dodatkowych praw. Wkrótce będę musiał kupić lub wydzierżawić te prawa do fosforanów, albo nadal będę określany jako wąskie gardło .To nie zadziała w ramach nowego bezwartościowego schematu wąskiego gardła, ale wezmę udział w postępowaniu, które zostanie wszczęte przed sądem w sierpniu.Mam nadzieję, że sąd rozstrzygnie na moją korzyść i wielu kolegów.W każdym razie sędziemu życzę więcej mądrości niż komisja do spraw specjalnych, która jest zdania, że ​​tylko w bardzo wyjątkowych przypadkach przyznawane jest odszkodowanie w wysokości nie większej niż 50%.

„Z motywacją, że ten wynik był do przewidzenia, a zatem właściwie z twojej winy. Oznacz to jako ryzyko przedsiębiorcze i powinieneś być w stanie to wchłonąć z własnymi buforami finansowymi. Skręt polega na tym, że nie dotyczy to grupy z Moim zdaniem ta grupa powinna ponieść większy ból, bo też jest przyczyną. To oczywiście przekłada się na wyższą ogólną zniżkę od 1 do 2%. Jednak nie podlega to negocjacjom i nagle „ryzyko biznesowe” nie ma zastosowania Chociaż 10% zniżki jest o wiele łatwiejsze do zaabsorbowania niż np. 40% brak personelu, jak to wkrótce będzie miało miejsce w moim przypadku.Znam bardziej ekstremalne przypadki, ale to i tak się ogranicza. więc po prostu zablokowane.Fosforan prawa są lub stają się drogie i dlatego nie są tak łatwe i łatwe do sfinansowania dla kogoś z firmą taką jak moja. W końcu koszty zakupu ziemi i stajni też tam są.

Rolnictwo oparte na glebie jest już zrównoważone

Czy uważa Pan/Pani, że ustawodawstwo i przepisy dotyczące praw do fosforanów powinny zostać zmienione?
„Rzeczywiście opowiadam się za tym. I nie tylko ja, ale wielu kolegów ze mną. Zwłaszcza z sieci „Trondig”, której również jestem członkiem. W oparciu o tę współpracę proponujemy zastosowanie polityki dwutorowej. Bardziej intensywni hodowcy bydła mlecznego zachowują swoją przestrzeń, ale akceptują surowsze zasady.Dzięki ich wysiłkom na skalę mogą oni również łatwiej wygenerować wysoki przepływ gotówki niż rolnicy rolni.Nasza kategoria jest zatem zwolniona z wielu zniżek i przepisów.Obecne przepisy mają głównie na celu regulację i bardziej zrównoważoną produkcję Ale rolnictwo lądowe jest już najbardziej zrównoważonym sposobem produkcji, więc nie dodaje nic więcej. Taka dwutorowa polityka może złagodzić wiele bólu. Jako rolnik , masz wtedy swobodę wyboru ścieżki, którą chcesz podążać”.

Jak oczekujesz i masz nadzieję, że Twoja firma będzie za 5 lat?
„Mam nadzieję, że stodoła będzie w pełni wykorzystana za 5 lat. I że ustawodawstwo zostanie przekształcone w standard oparty na glebie. To jest bardziej logiczne i wygodne. Nie zrozumcie mnie źle, nie obwiniam bezpośrednio moich intensywnych kolegów. Gdybym mieszkał i prowadził działalność rolniczą w Brabancji, wtedy prawdopodobnie rozwinąłbym swoją firmę inaczej niż teraz. Rozumiem też, że rolnictwo intensywne trudno jest szybko przestawić na lądowe”.

„Jednak wszyscy rolnicy są teraz skupieni razem, podobnie jak polityka rządu, podczas gdy jest to całkowicie sprzeczne z różnorodnością w sektorze. Obwiniam LTO, które nagle zmieniło kurs. W rezultacie hodowcy bydła mlecznego są teraz diametralnie przeciwni sobie nawzajem. Wstyd i niepotrzebnie”.

Jak przewidujesz przyszłość z własną firmą?
„Razem z kilkoma kolegami z okolicy pracujemy nad projektem mającym na celu wprowadzenie na rynek produktów mlecznych. Opiera się to na sposobie pracy uwzględniającym przyrodę, ze szczególnym naciskiem na ochronę ptaków łąkowych. Jesteśmy blisko wielu miast obszarów i mamy nadzieję, że zapewni to wystarczającą siłę nabywczą dla kupujących”.

Przetwarzanie 30% puli mleka na rynek lokalny

„Ważną zaletą jest to, że współpracujemy z FrieslandCampina, naszym obecnym przetwórcą. Normalnie, jako członek spółdzielni, nie możesz inaczej przetwarzać części puli mleka, ale oni chcą, abyśmy w ramach pilotażu przetworzyli do 30% milk pool się. Do produktów na lokalny rynek. Konkretnie daje to spojrzenie na fusy z kawy. Taki projekt również zajmuje dużo czasu i spodziewam się, że zajmie to około 5 lat, zanim naprawdę go uruchomimy. Ale jest to fascynujące i myślę, że obiecujące”.

Masz wskazówkę, sugestię lub komentarz dotyczący tego artykułu? Daj nam znać

więcej na temat

mleczarz5 pytań do
komentarze odwiedzających
9 komentarze
cyna 26 Lipiec 2017
To jest odpowiedź na ten artykuł:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/milk-food/article/10875304/milkveehouderij-has-two-streamspolicy][/url]
Keesie powie: masz przewagę, musisz tylko wykupić prawa do fosforanów
jogging 26 Lipiec 2017
całkowicie zgadzam się ze Stamem
Paul 26 Lipiec 2017
Myślę, że dziwnym pomysłem jest kupowanie ziemi, aby pojemność stodoły i powierzchnia ziemi były w równowadze, a następnie pozostawienie stodoły pustej w jednej trzeciej. najlepszy człowiek mógł również kupić kwotę lub zatrzymać więcej młodych stad.
Uważam za oszukańcze, że ktoś, kto faktycznie hodował bydło, nagle musiał krwawić za kogoś, kto z jakiegokolwiek powodu nie trzymał bydła.
Być może hodowcy ziemscy będą musieli oddać tylko kilka procent swojej ziemi lub kwotę tego wartą, aby powstał bank ziemi dla oszukanych rolników prowadzących intensywną hodowlę, którzy mają zbyt mało ziemi.
Paul 26 Lipiec 2017
Myślę, że dziwnym pomysłem jest kupowanie ziemi, aby pojemność stodoły i powierzchnia ziemi były w równowadze, a następnie pozostawienie stodoły pustej w jednej trzeciej. najlepszy człowiek mógł również kupić kwotę lub zatrzymać więcej młodych stad.
Uważam za oszukańcze, że ktoś, kto faktycznie hodował bydło, nagle musiał krwawić za kogoś, kto z jakiegokolwiek powodu nie trzymał bydła.
Być może rolnicy zajmujący się hodowlą gruntów powinni oddać tylko kilka procent swojej ziemi lub kwotę tego wartą, aby utworzyć bank ziemi dla oszukanych rolników prowadzących intensywną hodowlę, którzy mają zbyt mało ziemi, co wydaje mi się równie sprawiedliwe jak redystrybucja praw do fosforanów.
peter 26 Lipiec 2017
Z artykułu rozumiem, że plemię zbudowało stajnię lata przed 2015 rokiem. Jego wysiłki, by stać się wąskim gardłem, są beznadziejne. Takich przypadków było tysiące. Stam po prostu będzie musiał wyjść i kupić prawa do fosforanów. Jeśli to jest/stanie się wąskim gardłem, to ogrodzenie jest poza zaporą.
Piotr 27 Lipiec 2017
drogi Paul
Dostałeś cios od młyna, jeśli nie, to sam sprawdź, bo wiele bzdur z ciebie wyjdzie.
MJ 27 Lipiec 2017
Pietje napisał:
drogi Paul
Dostałeś cios od młyna, jeśli nie, to sam sprawdź, bo wiele bzdur z ciebie wyjdzie.


Myślę, że to zabawne. podobno wolno komuś zabierać prawa do produkcji (kwoty też przecież kupiono) ale jak zaczniesz mówić o świętej ziemi to uznają cię za szaleńca #myślenie o tym

Nie ustawa fosforanowa, ale wielki podział i niedopuszczanie do siebie to obecnie największy problem branży.
peter 27 Lipiec 2017
Drogi MJu,

Więc NIE zgadzam się z Tobą od 2008 roku wiadomo było, że kwota mleczna odeszła w 2015 lub stała się bezwartościowa. Mogli to przewidzieć i kupić dodatkową ziemię. Ponadto w 2013 r. wzrost w glebie był już wskazywany na WET!!!
Koster 29 Lipiec 2017
Liczba wąskich gardeł nie może być zbyt duża, nasza firma musi iść na kompromis w sprawie liczby zwierząt, na które mieliśmy przyzwoitą kwotę mleczną. Przyznaję mu wszelkie szczypty, ale tak długo, jak pozostaje to redystrybucja, mówię, trzymaj się z daleka od mojego. Na rozporządzenie jest za późno i teraz rana się ropieje. Lewo czy prawo.
Jesteśmy teraz wykorzystywani jako przemysł. Istniejące problemy wynikają głównie z umów, modeli i założeń. Dlatego mamy tutaj problem z obornikiem. To stworzony problem. (Chociaż fajnie byłoby nawozić każdą działkę paszową obornikiem zwierzęcym. W odległej przyszłości powinno to dotyczyć również obornika ludzkiego.) A my, rolnicy, jesteśmy zajęci atakowaniem się nawzajem i jesteśmy tacy mili i słodcy dla ludzi pociągających za sznurki.
Co więcej, z pewnością zgadzam się z polityką dwutorową, chociaż uważam, że powinny być co najmniej trzy tory. Nasze firmy i wizje są zbyt różne, aby traktować je jako jedno.
Co więcej, Stam ma ogromną rację, kiedy mówi, że już przewidział wskazany kierunek i teraz jest za to karany.
Informacje 29 Lipiec 2017
Podstawa tych wszystkich kłopotów leży około 2002 roku, kiedy Bruksela zażądała maksymalnej produkcji fosforanów, nigdy nie powinniśmy byli się na to zgodzić, nasze bydło było już wtedy zamknięte. Uważam, że to maksimum powinno być ponownie wynegocjowane z odstępstwa, które daje miejsce na rozszerzenie, ponieważ moim zdaniem hodowla kóz nadal nie jest uwzględniona, jeśli to również zostanie dodane, jest to brama zapory. Istnieje również możliwość wyprodukowania większej ilości obornika i jego całkowitego przetworzenia. Teraz jesteśmy ograniczeni do optymalizacji firmy i / lub dostosowania jej do podaży i popytu lub postępujących technik, a te nie są stymulowane.
Nie możesz już odpowiedzieć.

Co robią obecne ceny mleka?

Zobacz i porównaj
w Porównanie cen mleka

Zadzwoń do naszego działu obsługi klienta 0320 - 269 528

lub e-mail do wsparcie@boerenbusiness.nl

chcesz nas śledzić?

Otrzymuj nasz darmowy newsletter

Aktualne informacje rynkowe codziennie w Twojej skrzynce odbiorczej

Zaloguj się