Zdjęcie agro

Opinie Nielsa van der Booma

Holman wywołuje nieuzasadniony skandal ziemniaczany

28 November 2024 - Niels van der Boom - 38 komentarze

Poseł NSC Harm Holman wywołał gniew plantatorów ziemniaków po tym, jak w debacie parlamentarnej stanowczo wypowiadał się przeciwko odmianie ziemniaków Innovator. Odmiana typu fast food, specjalnie wyhodowana do krojenia długich, złotożółtych frytek. Swoją historią Holman pokazuje, że przez 25 lat niewiele się zmieniło. Po raz kolejny odmiana ziemniaków została niesprawiedliwie poświęcona.

Podczas debaty na temat środków ochrony roślin w Izbie Reprezentantów w środę, 27 listopada, poseł NSC Holman, który sam był hodowcą bydła mlecznego w Drenthe przez czterdzieści lat, zdecydował się skupić na odmianie ziemniaków Innovator. Według polityka ta odmiana wymaga nie tylko częstych oprysków, „nawet dwudziestu w sezonie”, ale także rolników zmuszonych do jej uprawy. Po prostu dlatego, że McDonald's tego żąda.

Odważne stwierdzenia
Holman powinien był najpierw przeczytać lub skonsultować się z plantatorami ziemniaków, zanim złożył takie oświadczenia w Parlamencie. Prawdą jest, że odmiana taka jak Innovator nie może obejść się bez ochrony roślin. Zwłaszcza, gdy presja phytophthora jest tak wysoka jak w zeszłym sezonie. To sprawia, że ​​rasa nie stanowi wyjątku od reguły. Można też dyskutować ze stwierdzeniem, że Innovator wymaga znacznie więcej azotu.

Następnie twierdzenie, czy hodowcy są zmuszani. Zacznijmy od tego, że plantatorzy ziemniaków – przynajmniej ci, których znam – są w pełni zdolni do dokonywania własnych wyborów dotyczących odmiany, którą chcą uprawiać. Nikt nie jest do tego zmuszany. Ma to wszystko związek z rodzajem gleby, na której uprawiasz, tym, co pasuje do Twojej działalności gospodarczej i wieloma innymi dużymi i małymi czynnikami. W Europie Innovator nie jest już innowatorem, ponieważ wielu hodowców uważa, że ​​plony są opóźnione. Ci, którzy mają odpowiedni klimat do jej uprawy, osiągnęli w ostatnich latach doskonałe zyski finansowe. Innovator to smaczne „frytki”, które nie ustępują Agrii.

Na pociąg
Stanowisko Holmana mocno przypomina kampanię zatrucia świergota prowadzoną przez Milieudefensie i Fundację Natury i Środowiska na początku 2000 roku. Piłka została już podbita przez media ogólne. W tamtym czasie w rozgłosie cierpiała holenderska duma Bintje. Program badawczy Służby Kontroli Wartości powstał w 2017 roku epizod w związku z tą kontrowersją dotyczącą ziemniaków. Pim de Ruiter, ówczesny szef działu przyrody i środowiska w fundacji DOEN, z dumą wyjaśnia, jak kluby ekologiczne zepchnęły Bintje pod pociąg. Nie dlatego, że rasa ta była notorycznym „użytkownikiem trucizn”, ale głównie ze względu na związaną z nią wartość symboliczną. Teraz najwyraźniej ten sam los spotkał Innowatora.

Oczernianie Bintje ostatecznie wywarło wpływ głównie na supermarkety, które zdecydowały się nie przechowywać już ziemniaków na półkach. Procesorzy rzeczywiście odeszli od tej różnorodności, ale było to głównie spowodowane rozczarowującą jakością i pojawieniem się znacznie lepszych alternatyw.

Na szczęście Holman ma również rozwiązanie. Zaleca McDonald's wybór odpornych odmian lub ziemniaków organicznych. Logiczne, prawda? Holman również lepiej by było, gdyby najpierw dowiedział się więcej o branży. Nigdy wcześniej utrzymanie zdrowych upraw ziemniaków nie było tak trudne, co wymagało wiele wysiłku, szczególnie w przypadku hodowców ekologicznych. W większości przypadków skutkowało to bardzo słabymi zbiorami. Wiele działek zostało przedwcześnie spalonych lub zmuszonych do intensywnego opryskiwania. Żadnych korzyści dla środowiska. Gdyby McDonald's miał taką możliwość, kartonowe pojemniki pozostałyby w tym roku praktycznie puste.

Ból jest gdzie indziej
Prawdziwymi obawami sektora ziemniaków są z jednej strony znacznie zmniejszony pakiet zasobów, a z drugiej strony coraz bardziej agresywne i szybko rozwijające się szczepy phytohpthora. W związku z brakiem szerokiej gamy substancji aktywnych czai się opór, który jest już boleśnie widoczny w praktyce. Odporne lub wytrzymałe odmiany są rzeczywiście ważną bronią w walce, ale coraz więcej naukowców zgadza się, że mają one przyszłość tylko wtedy, gdy będą stosowane w połączeniu z (niską dawką) środkami ochrony roślin. W ten sposób zatrzymasz geny odporności na dłuższy okres czasu, a nie wypalisz je w ciągu jednego roku, jak ma to miejsce obecnie.

Twierdzenia Holmana nikomu nie pomagają, a wręcz powodują większą polaryzację. Jeśli odmiana ziemniaków wymaga nadmiernej ilości oprysków lub nawozu, sektor sam rozwiąże ten problem. Po prostu nie jest już uprawiana, ponieważ koszty są zbyt wysokie. Nikt nie chce kampanii gifpieper2.0. Czy przez 25 lat niczego się nie nauczyliśmy?

Nielsa van der Booma

Niels van der Boom jest starszym specjalistą ds. rynku roślin uprawnych w DCA Market Intelligence. Zajmuje się głównie analizami i aktualizacjami rynkowymi dotyczącymi rynku ziemniaków. W felietonach dzieli się swoim ostrym spojrzeniem na sektor rolnictwa i technologię upraw.

więcej na temat

Nielsa van der Booma
komentarze odwiedzających
38 komentarze
Subskrybent
były nsc 28 November 2024
To jest odpowiedź na Boerenbusiness artykuł:
[url=https://www.boerenbusiness.nl/column/10911184/holman-ontketent-onterechte-aardappelhetze]Holman rozpoczyna nieuzasadnioną intrygę dotyczącą ziemniaków[/url]
Ten jaskiniowiec nic nie rozumie, znowu to widać. Na szczęście nie będzie go obecny podczas następnych wyborów
Subskrybent
styczeń 28 November 2024
też wygląda głupio
Subskrybent
Księgowy 28 November 2024
To, co szczególnie pamiętam z kampanii Poison Pieper, to sytuacja z Bildtstar. Ta akcja postawiła go w złym świetle. W efekcie sprzedaż ogromnie wzrosła.
JAN JAKUB. 28 November 2024
Podobnie jak jego kolega z partii, stanowisko gdzie indziej jest lepsze dla wszystkich.
Subskrybent
dobrze 28 November 2024
Holmana. Typowy rolnik, który sam nie dał sobie rady i teraz wyładowuje swoją frustrację na sektorze.
Subskrybent
inno 28 November 2024
wysyłanie takich bzdur w świat. wręcz pozwał go do sądu za zniesławienie
Subskrybent
Brązowy 28 November 2024
Holman tego nie rozumie. Prawdziwy hodowca bydła, który nie patrzy poza swoje ogrodzenie, ale uważa, że ​​posiada całą mądrość
Subskrybent
Arie biedny oddział. 28 November 2024
Nie zgadzam się z vd Boom, że frytki cieszą się tak dużym zainteresowaniem ze względu na ich złotożółty kolor. Innovator ma mięso w kolorze złamanej bieli, a zatem bardziej białe niż frytki w kolorze złotym. Może w takim razie białe złoto.
Subskrybent
Sarie prosta gałąź 28 November 2024
Chodzi bardziej o długość i biały miąższ. Im dłuższe frytki, tym mniejszą wagę należy włożyć do czerwonego pojemnika. Ponadto wszystkie frytki smakowały tak samo w McDonald's, ponieważ używano do nich aromatyzowanego tłuszczu do smażenia
Subskrybent
xx 28 November 2024
To smutne, że wśród polityków, którzy muszą tworzyć politykę, nie ma większej wiedzy. Oczywiście wszyscy moglibyśmy zacząć uprawiać organicznie, ale wtedy żywność nie byłaby już dostępna dla zwykłego człowieka.
Subskrybent
YY 28 November 2024
Zapłać............. masz na myśli dostępność. Ale zacznijmy przyzwyczajać się do jedzenia kory drzew.
Subskrybent
Nielsa van der Booma 28 November 2024
Arie biedny oddział. napisał:
Nie zgadzam się z vd Boom, że frytki cieszą się tak dużym zainteresowaniem ze względu na ich złotożółty kolor. Innovator ma mięso w kolorze złamanej bieli, a zatem bardziej białe niż frytki w kolorze złotym. Może w takim razie białe złoto.
Oczywiście masz co do tego całkowitą rację. Miałem na myśli bardziej kolor produktu końcowego (na zewnątrz) o złocisto-żółtym kolorze. Nadal znak rozpoznawczy McDonalds.
Subskrybent
duży mac 28 November 2024
Jedyne rzeczy, które są dobrze żółte, to marginesy i litera M :)
Subskrybent
Jeszcze nie Wielkanoc 28 November 2024
JUDAS jest zawsze z nami.
Subskrybent
żaba 28 November 2024
Niels Vanderboom napisał:
Arie biedny oddział. napisał:
Nie zgadzam się z vd Boom, że frytki cieszą się tak dużym zainteresowaniem ze względu na ich złotożółty kolor. Innovator ma mięso w kolorze złamanej bieli, a zatem bardziej białe niż frytki w kolorze złotym. Może w takim razie białe złoto.
Oczywiście masz co do tego całkowitą rację. Miałem na myśli bardziej kolor produktu końcowego (na zewnątrz) o złocisto-żółtym kolorze. Nadal znak rozpoznawczy McDonalds.
Całkowicie racja Niels, frytki MC D's są złotożółte w czerwonym pojemniku i właściwie są jedyną smaczną rzeczą w szczęśliwym posiłku.
Subskrybent
gruszka 28 November 2024
Jakie to smutne ze strony pana Holmana, że ​​zrobił takiego głupca z plantatorów ziemniaków, a zwłaszcza z siebie. McDonald lubi białe frytki od Russet lub jasnożółte frytki od Innovatora. Innovator to odmiana, która potrzebuje 100 dni wegetacyjnych, aby osiągnąć dobry plon w okresie dojrzewania, podczas gdy inne odmiany potrzebują od 120 do 140 dni. Nie interesuje mnie innowator ani jego właściciel HZPC, ale myślę, że ze względu na mniejszą liczbę dni wegetacyjnych innowator ma mniej oprysków pleśnią na kilogram plonów. Słyszałem też, jak pan Holman mówił, że nie rozumie, że cebule są nadal uprawiane w Holandii i że glifosat jest bezpośrednio zakazany. Czy kiedy zajmował się hodowlą bydła, miał sąsiada-rolnika, który często go znęcał się nad nim, czy może w przeszłości rolnik zabrał mu dziewczynę? rolnik na sali, który jest przeciwko rolnikom. jakie smutne
Subskrybent
bomba zegarowa 28 November 2024
Co już wypluło się z NSC. Ten człowiek nie ma pojęcia.... Jeśli to jest człowiek, który powinien reprezentować NSC, spróbujmy usunąć tego paskudnego człowieka z boiska. Teraz okazuje się, że najbardziej gryzą Cię własne wszy. Ten facet z pewnością jeszcze nie wie, że z NSC zostało niewiele lub nic. Myślę, że NSC zostanie rozwiązane.
honorowy 28 November 2024
I prawdopodobnie z drugiej strony intensywny hodowca bydła, z którym nie dogadywał się, bo też za każdym razem go atakował. Człowiek nie ma pojęcia i jest bardzo dokładny. Rozumiem, że nie dogadywał się zbyt dobrze z sąsiadami, których poznaliśmy
Subskrybent
CM 28 November 2024
Niestety Mac Donald odpowiada mu odpowiedzią w reklamie. Chce także wprowadzić zakaz stosowania glifosatu. Tak naprawdę rządowi lepiej byłoby, gdyby przeprowadzono szybkie wybory, w wyniku czego NSC zniknie, podobnie jak Omtzicht funkcjonujący gdzie indziej. Aby większy PVV mógł działać bardziej zdecydowanie razem z VVD i BBB.
Subskrybent
Roy 28 November 2024
Jak słaby możesz być jak McDonalds? Nieważne, idź do Burger Kinga
Subskrybent
Bałagan w trzcinach 28 November 2024
Właściwie zastanawiam się, czy polityk może wspomnieć o rasie po prostu z nazwy. Uważam również za szczególne, że Holman w tym jednostronnym raporcie wspomina jedynie o McDonaldzie, ponieważ na świecie istnieje kilka sieci fast foodów, które mają frytki w menu. różnych ras. Dlaczego więc wyznaczyć tylko McDonalds. Ponadto Holman mógł po prostu stwierdzić, że do McDonalds i innych sieci należy także przyjrzenie się odmianom, które są nieco mniej „szkodliwe dla środowiska”. Gdyby Holman dobrze odrobił pracę domową, doszedłby do wniosku, że sektor ziemniaków poczynił w wielu obszarach znacznie większy postęp w zakresie rozwoju i udoskonalania odmian wymagających mniej azotu, mniej środków ochrony roślin i wykazujących się większą odpornością. Gdyby McDonald's i inne sieci były uzależnione od ziemniaków uprawianych metodami ekologicznymi, najprawdopodobniej borykałyby się z poważnym niedoborem ziemniaków/frytek ze względu na wyjątkowo wilgotne lato i wybuch epidemii choroby ziemniaków phytohptora. Ponadto pan poseł Holman i być może kilka osób w tym rządzie nie mają pojęcia, do czego stosuje się glifosat. Glifosat NIE jest stosowany jako środek ochrony roślin. Atakowanie glifosatu za każdym razem, jakby każdy rolnik stosował go we wszystkich swoich uprawach, jest szczytem szaleństwa. Z tego można wywnioskować, że najgłośniej krzyczący nie mają pojęcia, do czego służy glifosat. I niestety także wielu w naszym gabinecie.
Subskrybent
CM 28 November 2024
Poison Pipit i Glyfosat krzyczą, a wielu polityków, a zwłaszcza media, reaguje, a wrobienie się powiodło. Opinia publiczna przyjmuje to wówczas za dobrą monetę.
Subskrybent
Ivo 28 November 2024
Przy takim działaniu zawsze trzeba najpierw zważyć osobę lub partię i dojść do wniosku, że tak naprawdę cała partia składa się z kilku uciekinierów z D66 i CDA oraz bardzo niestabilnego i przemęczonego lidera partii, który również całkowicie zatraca się zaginiony. To, czy zakończy się to pozwem, będzie zależeć od właściciela tej rasy, w tym przypadku HZPC. Moim zdaniem ma to spore szanse powodzenia, gdyż ta osoba wykrzykuje tutaj coś bezpodstawnego, co nazywa się pomówieniem. Cała ta impreza jest szalona jak drzwi obrotowe, nie ma w niej osobowości.
Subskrybent
rowerzyści powietrzni 28 November 2024
Oczywiste jest, że kadrowanie i polaryzacja muszą być powstrzymywane stopniowo. Opinia jest w porządku, ale musi być dobrze poparta dowodami naukowymi. W „Leeuwarden Gazette” z 28 r. Veldstra przedstawił także swoją opinię na temat debaty parlamentarnej. Cytuje pana. Holman, czy wiesz, że ziemniak jest opryskiwany co najmniej 11 razy!!! Po pierwsze, ziemniak nie jest opryskiwany 2024 razy, ROŚLINA ziemniaka jest opryskiwana około 20-20 razy w procesie wzrostu, ale Mr. Holman nie mówi, jakimi środkami, ile litrów wody się zużywa, na jakie choroby itp., itd. To hasło, które wszystkich rozśmiesza. Stosowane środki są jednak środkami dozwolonymi przez prawo. Byłoby jego zasługą, gdyby nie przyjął ślepo historii Holmana, która nie była oparta na prawdzie, ale przedstawiła analizę zawierającą uzasadnienie prawdy. Komentarz na temat zrównoważonej uprawy i płacenia wyższych opłat jest naprawdę zły. Rząd tak mówił od lat, ale to się zmieniło. Rynek rolny to kwestia podaży i popytu oraz tego, co głupiec jest skłonny dla niego zrobić. Więc co zrobił Holman... rzucił bombę i uciekł bardzo szybko.
Subskrybent
Ho(l)Człowieku 28 November 2024
To głęboko smutne, co powiedział ten „polityk”. Skandaliczne Najwyższy czas na naprawdę fachowców, ten człowiek naprawdę nie jadł sera.
Subskrybent
Jana Balasta 29 November 2024
Spodziewałbym się, że Harm Holman będzie mówił o rzeczach, o których wie. ale gdy już usiądziemy w pluszu w Hadze, najwyraźniej ludzie będą wykrzykiwać różne rzeczy, aby zdobyć punkty kosztem własnego sektora.
Subskrybent
bomba zegarowa 29 November 2024
Opuścić szafkę? Przez kogo? Jeśli zrobią to VVD, BBB lub PVV, partie te spadną na dno. Wszyscy o tym wiedzą, dlatego nadal stoi. Jeśli NSC to zrobi, myślę, że jest w porządku, ale czy na tym skorzystamy? Dopóki PVV pozostanie największe, to Timmermansa i jego krasnali nie będzie na obrazku, bo wtedy rzepa będzie rozgotowana.
Subskrybent
prawda 29 November 2024
Uprawiam Ivory Russet, trafiają one również do sieci fast foodów, ale jedyną odmianą w moim zestawie odmian jest biała, mięsista Ivory Russet, którą mogę spryskać znacznie szerzej przeciwko przerażającej chorobie ziemniaków! Więc tutaj pan Holman znowu bzdury opowiada, to kolejny element podżegania, ciągnie się i trwa... to wprawia cię w przygnębienie
Subskrybent
CM 29 November 2024
To, co dzieje się teraz, to pozwolenie na upadek rządu z powodu NSC. Idsinga, Achabar, oskarżenia o dyskryminację ze strony 2 członków NSC, a teraz ci Eppo Bruins już to robią sami, potem ci Vroonhoven i największy Judasz, wielki cierpiący Omtzicht. Potem PVV stanie się naprawdę duże. Nadęty NSC ładnie to sprząta, co za obłudny bałagan.
Subskrybent
grudka 29 November 2024
Holman musi przeprosić cały sektor rolniczy i HZPC. McDonalds, poprawia swoje wypowiedzi i wyraźnie wskazuje, że nie ma wiedzy na ten temat, po czym podaje się do dymisji i nigdy więcej nie ingeruje w sektor rolniczy.
Subskrybent
styczeń 29 November 2024
tak jak w wiadomościach, cały świat może się skończyć, ale każdego dnia musi pojawiać się kolejny artykuł o antyrolnictwie, najpierw w tym tygodniu o liliach, wczoraj o wodach gruntowych i wszystko niekompletne i dalekie od prawdy, kto to kontroluje w NPO?
Subskrybent
CM 29 November 2024
Jan napisał:
tak jak w wiadomościach, cały świat może się skończyć, ale każdego dnia musi pojawiać się kolejny artykuł o antyrolnictwie, najpierw w tym tygodniu o liliach, wczoraj o wodach gruntowych i wszystko niekompletne i dalekie od prawdy, kto to kontroluje w NPO?
Czy nie wiecie, że prawie wszystkie media są skrajnie lewicowe? NPO, Nieuwsuur, Buitenhof są bardzo stronnicze. Niektórzy bardziej otwarcie niż inni. Następnie służba cywilna z Minem z LNV i Spraw Zagranicznych na czele lewicowej bitwy. Gazety to samo z Volkskrantem na czele, potem Touw z AD już nie neutralnym, ale pochylonym w lewo. Talk show jest takie samo. Większość dziennikarzy ma dużo większą sympatię do lewicy. To jedna wielka klika.
Subskrybent
ikke 29 November 2024
Potem wyemigruj.
Subskrybent
Ruud 29 November 2024
CM napisał:
Jan napisał:
tak jak w wiadomościach, cały świat może się skończyć, ale każdego dnia musi pojawiać się kolejny artykuł o antyrolnictwie, najpierw w tym tygodniu o liliach, wczoraj o wodach gruntowych i wszystko niekompletne i dalekie od prawdy, kto to kontroluje w NPO?
Czy nie wiecie, że prawie wszystkie media są skrajnie lewicowe? NPO, Nieuwsuur, Buitenhof są bardzo stronnicze. Niektórzy bardziej otwarcie niż inni. Następnie służba cywilna z Minem z LNV i Spraw Zagranicznych na czele lewicowej bitwy. Gazety to samo z Volkskrantem na czele, potem Touw z AD już nie neutralnym, ale pochylonym w lewo. Talk show jest takie samo. Większość dziennikarzy ma dużo większą sympatię do lewicy. To jedna wielka klika.
Nie zapominajcie o tej okropnej loterii kodów pocztowych, która daje pieniądze wszystkim zielonym celom, które (powinny) dyskredytować rolnictwo. To obrzydliwie dobrze zorganizowany ruch. Uwaga, Land wkrótce co roku otrzyma od nas dużą darowiznę, w każdym razie radzi sobie bardzo dobrze.
Gerrit 29 November 2024
co za ukulele. Wygląda jak sfrustrowany rolnik. Były rolnik niemający zielonego pojęcia o uprawie ziemniaków. Okazuje się, że jeśli nie da się nic zrobić, zawsze można zająć się polityką i opowiadać bzdury
Gerrit 29 November 2024
co za ukulele. Wygląda jak sfrustrowany rolnik. Były rolnik niemający zielonego pojęcia o uprawie ziemniaków. Okazuje się, że jeśli nie da się nic zrobić, zawsze można zająć się polityką i opowiadać bzdury
Subskrybent
Opinie 30 November 2024
Czy wiesz, co jest właściwie bardzo dziwne/wyjątkowe. Środki czystości do użytku domowego, płyny do mycia naczyń, detergenty, płyny zmiękczające do tkanin itp. opatrzone są takimi samymi ostrzeżeniami, jak środki ochrony roślin. Codziennie myjemy, zmywamy naczynia itp., ale nikt nie zastanawia się, czy pozostałości tych produktów również mogą zostać połknięte. Nikt nie zastanawia się, czy detergenty itp. również wpływają na naszą skórę, czy też się wchłaniają. Jaki wpływ na nasze narządy mają balsamy do ciała, filtry przeciwsłoneczne, mydło itp. Czy to możliwe, że może to mieć wpływ na wzrost zachorowań na parkisona itp.?
Subskrybent
bomba zegarowa 30 November 2024
Opinia napisała:
Czy wiesz, co jest właściwie bardzo dziwne/wyjątkowe. Środki czystości do użytku domowego, płyny do mycia naczyń, detergenty, płyny zmiękczające do tkanin itp. opatrzone są takimi samymi ostrzeżeniami, jak środki ochrony roślin. Codziennie myjemy, zmywamy naczynia itp., ale nikt nie zastanawia się, czy pozostałości tych produktów również mogą zostać połknięte. Nikt nie zastanawia się, czy detergenty itp. również wpływają na naszą skórę, czy też się wchłaniają. Jaki wpływ na nasze narządy mają balsamy do ciała, filtry przeciwsłoneczne, mydło itp. Czy to możliwe, że może to mieć wpływ na wzrost zachorowań na parkisona itp.?
To jest dobry komentarz. Wskaż to politykom, bo zawsze są środki ochrony roślin. Wyślij to do BBB, PVV, NSC i VVD. Mam nadzieję, że to zadziała. Ładnie sformułowane!!
Nie możesz już odpowiedzieć.

Jakie są aktualne notowania?

Zobacz i porównaj ceny i stawki samodzielnie

Zadzwoń do naszego działu obsługi klienta 0320 - 269 528

lub e-mail do wsparcie@boerenbusiness.nl

chcesz nas śledzić?

Otrzymuj nasz darmowy newsletter

Aktualne informacje rynkowe codziennie w Twojej skrzynce odbiorczej

Zaloguj się