Jansen i Douma składają raport

Kryzys POV: dwóch członków zarządu ponownie rezygnuje

16 marca 2017 r - Wouter Baan - 23 komentarze

Po nagłym odejściu z zarządu POV, Ingrid Jansen i Eric Douma w środę rozpoczęli rozmowy z pozostałymi członkami zarządu: Markiem Tijssenem, Johanem van Halem i Frankiem Donkersem. W wyniku konsultacji Van Hal i Donkers również złożyli rezygnacje ze stanowisk dyrektorów ze skutkiem natychmiastowym. Niemniej jednak osiągnięcie „dźwięku jednej świni” pozostaje zamiarem.  

Tylko Thijsen ma jeszcze miejsce 

Podczas dyskusji obecni i zrezygnowani członkowie zarządu Organizacji Producentów Trzody Chlewnej (POV) jednomyślnie stwierdzili, że priorytetem powinna być ścieżka „jednego głosu świń”. Oznacza to utrzymanie jedności w sektorze i kontynuowanie działań na rzecz ożywienia sektora hodowli trzody chlewnej. Pozostałe sprawy są temu podporządkowane. Jednak rozmowa ta doprowadziła do natychmiastowej rezygnacji Van Hala i Donkersa ze swoich obowiązków. Oznacza to, że Thijsen jest teraz jedyną osobą oficjalnie zasiadającą w zarządzie POV.

Podczas walnego zebrania członków rady (GMM), które odbędzie się 20 marca, członkom POV zostanie przedstawiona aktualna sytuacja. Podczas tego spotkania Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zostanie poproszone o ponowne wyznaczenie Jansena i Doumy na tymczasowych przewodniczącego i wiceprzewodniczącego zarządu POV. Jeśli członkowie zaakceptują tę propozycję, Mark Thijsen również się wycofa.

Masz wskazówkę, sugestię lub komentarz dotyczący tego artykułu? Daj nam znać

Praca Woutera

Wouter Baan jest szefem działu mięsnego i mleczarskiego w BoerenbusinessW DCA Market Intelligence zajmuje się rynkiem mleczarskim, wieprzowiny i mięsa. Monitoruje również rozwój (biznesu) w agrobiznesie oraz przeprowadza wywiady z prezesami firm i decydentami.
komentarze odwiedzających
23 komentarze
Subskrybent
Dekili 16 marca 2017 r
To jest odpowiedź na ten artykuł:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/varkens-voer/artikel/10873809/Crisis-POV:-opnieuw-stappen-twee-bestuursleden-op]Kryzys POV: opnieuw twee bestuursleden-op[/url]
Fakt, że trzech mężczyzn zrezygnowało, nie oznacza, że ​​nie wykonali oni należycie swoich obowiązków. W trudnym procesie, który musiał zostać przeprowadzony szybko, czasami dochodzi do konfliktów, co jest oznaką zaangażowania wszystkich stron.

Dobrze, że Jansen i Douma kontynuują. Ale myślę, że powinniśmy również podziękować Johanowi van Halowi, Frankowi Donkersowi i Markowi Tijssenowi za wszystko dobre, co zrobili dla hodowli trzody chlewnej.
Subskrybent
Dekili 16 marca 2017 r
Fakt, że trzech mężczyzn zrezygnowało, nie oznacza, że ​​nie wykonali oni należycie swoich obowiązków. W trudnym procesie, który musiał zostać przeprowadzony szybko, czasami dochodzi do konfliktów, co jest oznaką zaangażowania wszystkich stron.

Dobrze, że Jansen i Douma kontynuują. Ale myślę, że powinniśmy również podziękować Johanowi van Halowi, Frankowi Donkersowi i Markowi Tijssenowi za wszystko dobre, co zrobili dla hodowli trzody chlewnej.
hodowca świń 17 marca 2017 r
Czy osiągnęli już punkt, w którym mają konkretne plany dla sektora, a w szczególności, w jaki sposób chcą przeprowadzić restrukturyzację?
ponieważ nie słyszysz nic poza tymi problemami, ale to nam w niczym nie pomaga.
Gerard 17 marca 2017 r
Rabo już wdraża plan restrukturyzacyjny. Wystarczy, że wskażesz, że chcesz zatrzymać. Wszystko można wtedy zacząć od razu i skończyć na zerowym poziomie. Czyż nie jest piękny?
Sztylet 18 marca 2017 r
Jeśli chcesz się rozwijać jako hodowca trzody chlewnej, musisz reagować na okazje i zmiany na rynku, w przeciwnym razie ci się nie uda... przynajmniej mnie!

Moim zdaniem, obecne działania rzecznicze polegają na tym, że tworzone są plany, które są zdecydowanie zbyt ambitne, jak na przykład plan dotyczący kluczowej hodowli trzody chlewnej (czytałeś go?).

I zamiast mieć grubą rybę (co przybiera formę praw, dzięki którym możemy handlować bydłem mlecznym), zostajemy z ustami pełnymi ości.

Rozwiązanie dla hodowli trzody chlewnej jest tak proste, że tylko menadżerowie go nie chcą.

Może powinniśmy wprowadzić dyktaturę... wtedy zaczną być podejmowane ważne decyzje, a ja będę dyktatorem!
hodowca świń 18 marca 2017 r
To prawda, Dirk. Często miałem kontakt z partiami politycznymi, które w istocie opowiadały się za stworzeniem mechanizmu umożliwiającego wymianę praw dotyczących świń na prawa dotyczące fosforanów.
Ale dyrektorzy NVV LTO prawdopodobnie nie chcą sztucznie zaniżać cen praw, aby móc z nich korzystać, a w zasadzie pozwolić na wychudzenie byłych współpracowników.
pov LTO NVV wszyscy poszukujący pracy, ale nie przedstawiają prawdziwych rozwiązań
wstyd
Subskrybent
Dekili 18 marca 2017 r
No cóż, Dirk, nie sądzę, żeby sprzedaż naszych praw oznaczała, że ​​to taka gruba ryba. Jak sam mówisz, reagowanie na szanse i zmiany na rynku. Ale myślę, że można to zrobić lepiej dzięki planowi Vital Pig Farming (tak, przeczytałem go w całości).

Ponadto Dirk i Pig Farmer, rzucam wam wyzwanie: zarejestrujcie się w POV, NVV lub LTO, oni nadal szukają ludzi do zarządzania, a wtedy możecie to załatwić.

Ale wtedy prawdopodobnie nie będzie Cię w domu!!!
Najlepsi sternicy, którzy...
fryty 18 marca 2017 r
Gdyby prawa do świń można było wymienić na prawa do mleka, problemy w branży hodowli trzody chlewnej zostałyby rozwiązane, ale dyrektorzy NVV i ZLTO tego nie chcą, mają zbyt duży interes w tanich prawach do świń
fryty 18 marca 2017 r
Willie, powiedz mi, co o tym myślisz, jestem ciekaw, co o tym myślisz.
hodowca świń 18 marca 2017 r
Cóż, jeśli zostaną mianowani dyrektorami, powinni również być dostępni dla tych, którzy myślą o restrukturyzacji i chcą zastosować odpowiednie środki, aby ją umożliwić.
Opracuj jakieś praktyczne plany zamiast tych wszystkich wzniosłych tekstów, kiedy czytasz plan z punktu widzenia.
a co jest złego na przykład w umożliwieniu wymiany praw dotyczących świń na prawa dotyczące fosforanów lub na przykład prawa dotyczące drobiu, które również cieszą się większą popularnością?
Dlaczego miałbyś się temu sprzeciwiać, skoro dodatkowo robisz coś dobrego dla natury i środowiska, korzystając z możliwej zniżki, a w rezultacie otrzymasz mniej nawozu?
sztylet 18 marca 2017 r
Dekil, mając 10 procent praw wymiennych na bydło mleczne, moglibyśmy zatrzymać te blokady, sektor trzody chlewnej byłby o 10 procent mniejszy, co jest dobre w kontekście problemu obornika, hodowcy otrzymaliby dobre pieniądze za swoje 10 praw wymiennych, a problem fosforanów u bydła mlecznego zostałby rozwiązany przez sam przemysł mleczarski poprzez wykup praw od sektora trzody chlewnej.
Największymi przegranymi są ci, którzy biorą leasing, bo muszą za to zapłacić dużo pieniędzy, a myślę, że o to właśnie chodzi!!!!
Sztylet 18 marca 2017 r
Jeśli chodzi o kierowców, mam do nich wielki szacunek.

Ale jeśli chodzi o prawa, dzieje się coś dziwnego. Na zebraniach większość opowiada się za ich ochroną, a polityka zmierza do ich zniesienia.

Zarówno POR, jak i leasing stworzyły potwora, który paraliżuje potężną politykę.
hodowca świń 18 marca 2017 r
Dobry wieczór

SGP już wskazało, że „sekretarz stanu Van Dam i większość w parlamencie chcą pozostawić to całkowicie sektorowi i jeszcze tego nie popierają”, ponieważ sektor trzody chlewnej wskazuje, że tego nie chce, patrz również http://www.boerderij.nl/Varkenshouderij/Nieuws/2016/3/NVV-en-LTO-Varkenshouderij-tegen-uitwisseling-fosfrechten-2778868W/
Dlatego też opracowano wersję pośrednią. Aby trochę rozluźnić sytuację.

Met vriendelijke Groet,

JL (Jaco) Geurts
Członek parlamentu CDA

Ćwierkać. @jacogeurts
Jeśli dobrze zrozumiałem, chciałby Pan zobaczyć wymianę między prawami do fosforanów a prawami do świń. Jeśli chodzi o VVD, wymiana tego prawa może mieć miejsce jedynie wówczas, gdy pochodzi ona od samych zaangażowanych sektorów, bez ingerencji rządu.

Czy odpowiedziałem na Twoje pytanie? Jeśli nie, będę wdzięczny za odpowiedź.

Met vriendelijke Groet,
Noortje Lueb
Asystentka osobista Pani H. Lodders
Rzecznik ds. rolnictwa (EZ) i emerytur (SZW)
Izba Reprezentantów Stanów Generalnych
Tytuł Zasady odpowiedzialnego rozwoju mleczarstwa (Ustawa o odpowiedzialnym rozwoju mleczarstwa)
Tytuł cytatu Możliwość sprzedaży praw do trzody chlewnej jako praw do fosforanów bydła mlecznego
Rodzaj ruchu
Data 2016.04.14
Imię i nazwisko osoby przesyłającej Funkcja strony
EMA Smaling SP Członek Izby Reprezentantów

Źródło Data Typ akcji Rok spotkania Numer wydania Strona początkowa Strona końcowa
2016.04.14 Materiały przesłane II 2015 - 2016 077 9 15
2016.04.14 Postępowania zawieszone II 2015 - 2016 077 9 24
2016.06.30 Postępowania zawieszone II 2015 - 2016 103

Data głosowania Wynik
2016.06.30 Aresztowany

Tekst Izba,
wysłuchawszy obrad,
mając na uwadze, że około 20% hodowców trzody chlewnej zmaga się z trudnościami finansowymi;
wzywa rząd do opracowania planu, w ramach którego hodowcy trzody chlewnej, którzy tego chcą, otrzymają jednorazową możliwość sprzedaży praw do trzody chlewnej jako praw do fosforanów w przypadku bydła mlecznego, dzięki czemu plan ten przyczyni się również do zwiększenia zrównoważonego rozwoju i będzie zgodny z wnioskiem 21501-32 nr 855. XNUMX który
rząd domaga się przejścia od ilości do jakości produkcji,
i przechodzi do porządku dziennego.
Met vriendelijke Groet,
Inez Staarink
Specjalista ds. polityki rolnej, przyrody, zwierząt i żywności
070-3183818

Ostatnio pokazało to między innymi, że politycy nie są ani przeciwni, ani za.
Jeśli weźmiemy pod uwagę prawa świń w stosunku do 1 „praw krowy”, mamy około 1 na 10 nml
około 4,45 za świnię i 41,3 za krowę.
Krowa ok. 5000 euro, tylko 10 świń 10x75 = 750 euro.
Gdyby np. ze względu na większą podaż wyniosła ona połowę, to za krowę zapłacilibyśmy ok. 2500 za 250 praw do hodowli świń, wtedy restrukturyzacja byłaby łatwiejsza.
hodowca świń 18 marca 2017 r
Korekta powinna wynieść 1 Świnię w tym momencie, ok. Na przykład 250 euro, ale może być ona wyższa lub niższa ze względu na siły rynkowe, które wówczas zaczną działać.
Ale to doprowadzi do większego ruchu, który umożliwi oczyszczenie
Subskrybent
Dekili 18 marca 2017 r
Kilka faktów o wymianie praw do hodowli bydła mlecznego.

Rabo absolutnie tego nie chce. To pogłębia problemy w branży mleczarskiej. Jako hodowcy świń nie mamy z tego żadnego pożytku. Ale nie możemy ignorować Rabo.

Nie jest to korzystne dla tych, którzy pozostają, jeśli nadal chcą się rozwijać.

W przypadku osób zatrzymywanych powinniśmy opowiadać się za wprowadzeniem podatku zatrzymywanego, nie takiego jak w przypadku hodowli bydła mlecznego. Bo dlaczego oni dostają pieniądze, gdy przestają, a hodowcy świń nie?


W ten sposób dbamy o wszystkich.
hodowca świń 18 marca 2017 r
Nie wiem, dlaczego miałoby to stanowić problem dla banku. Nie słyszałem od ABN, żeby w tej sprawie były jakieś problemy, ponieważ ludzie są mniej skłonni płacić za prawa do fosforanów niż teraz, a z jednej strony świnie można by łatwiej oczyścić, ale czy uważasz, że to byłby problem?

Zdecydowanie zgadzam się, że w niedalekiej przyszłości zostanie opracowany cały plan dotyczący branży mleczarskiej, natomiast w branży wieprzowej poza walką między dyrektorami mam wrażenie, że obecnie niewiele się dzieje.
Skąd ta różnica w traktowaniu?
Jan 10 18 marca 2017 r
Stracona szansa dla hodowli trzody chlewnej. Z politycznego punktu widzenia liczba świń w Holandii jest nie do utrzymania. W następnych wyborach większość będzie miała lewica i to ona pójdzie na dno.
Teraz nadszedł czas na ciepłą restrukturyzację.
Problem polega po prostu na tym, że nie widać już hodowców świń, którzy chcieliby ograniczyć liczbę członków zarządów i spotkań, na których dominują wielkie gąsienice, których nigdy nie jest dość.
Sztylet 18 marca 2017 r
Sektor musi prowadzić własną politykę, banki i inne zaangażowane strony są partnerami biznesowymi i niczym więcej.

Gdybyśmy wykorzystali nasze możliwości i uregulowali sprawy z sektorem mleczarskim i drobiarskim, dostaliśmyby zielone światło od polityków.

Teraz zaczynamy błądzić, a władzę przejmuje polityka, a sektor przedstawia ambitny plan przekazania milionów kilogramów fosforanów za darmo, aby uratować to, co jeszcze da się uratować.

Jestem zwolennikiem tej idei, zainwestowałem sporo i wierzę, że musimy przejść do mniejszego sektora, który będzie silny i będzie cieszył się wsparciem/szacunkiem społeczeństwa.

Większy sektor prowadzi jedynie do frustracji i niewolnictwa w służbie naszym intruzom.
Sztylet 18 marca 2017 r
Kurde, jesteśmy przedsiębiorcami i mamy duży problem, więc powinniśmy go rozwiązać, gdy nadarzy się okazja, tak jak moglibyśmy to zrobić teraz, mając prawa.

Oczekiwanie rozwiązania od rządu, jak to ma miejsce teraz w przypadku krów, jest moim zdaniem wielką oznaką niekompetencji i zasługujemy na pogardę społeczeństwa, jeśli nie wyciągniemy z tego wniosków. Przecież nie jesteśmy rozpieszczonymi dziećmi...
francuski 18 marca 2017 r
Zadbaj o to, aby Twój głos został usłyszany na spotkaniach. Gdy masz czas, żeby usiąść przed internetem i odpowiadać, masz też czas, żeby odpowiadać na spotkaniach. Właśnie kolejny sąsiad przestał hodować świnie, bank anulował milion, a sąsiad może zacząć wszystko od nowa z czystą kartą. Ci, którzy obecnie znajdują się w trudnej sytuacji, na pewno nie będą mieli lepszego życia w kolejnych latach, jeśli w dalszym ciągu będą sobie radzić.
Subskrybent
Ronnie 19 marca 2017 r
Ja też tego nie rozumiem.
Duża część branży hodowli trzody chlewnej jest skłonna sprzedać (część) swoich praw do trzody chlewnej hodowcom bydła mlecznego po wysokiej cenie.
Jako sektor działamy na zasadzie popytu i podaży. Ostatecznie nie da się zatrzymać rynku, bo to tylko kosztuje dodatkowy czas i pieniądze.
Od banków nie można oczekiwać niczego, poza dbaniem o własne interesy. Nie potrafili rozwiązać swoich własnych problemów. Przestępcze zachowania pracowników były nawet przekupywane. Jeśli oni mają być naszymi wybawcami, to jesteśmy beznadziejnie zgubieni.
hodowca świń 19 marca 2017 r
Dziękujemy za Twoją opinię. Poruszasz ważną kwestię. Dyskusja na temat fosforanów powinna zostać rozwiązana w ramach zintegrowanego, międzysektorowego rozwiązania. Przedłużenie programu POR bez zbędnych ceregieli wydaje mi się problematyczne, biorąc pod uwagę okoliczności. Zgadzam się z Tobą, że politycy powinni podejmować więcej działań, szczególnie na wcześniejszym etapie, aby rozwiązywać tego typu sytuacje.
Met vriendelijke Groet,
Inez Staarink
Specjalista ds. polityki rolnej, przyrody, zwierząt i żywności
070-3183818
W biurze: wtorek, środa i czwartek

w tym wyjaśnienia ze strony SP, ale inni wskazali również, że jeśli sektory nie będą w stanie dojść do porozumienia, to i tak będzie musiała to zrobić polityka, ponieważ oni również zdają sobie sprawę, że w ten sposób nie będzie dobrego planu w tym przypadku.
Bo jeśli różne organizacje działające na rynku nie przedstawią propozycji rozwiązań i usłyszą z różnych stron (od wątpiących lub rolników, którzy chcieliby odejść), że chcieliby w końcu mieć jasność, to być może będzie można to narzucić w formie dyktatu.
SGP/CDA, czyli prawdziwe partie działające na rzecz rolnictwa, również są za, ale spodziewają się, że to w szczególności sektor trzody chlewnej przedstawi swoje propozycje, najlepiej wspólnie z organizacjami hodowców drobiu i mleczarzy.
Słyszałem od Wiegersmy, przewodniczącego NMV, że jest za, ale wasza organizacja (jeszcze nie) powiedziała, że ​​on, patrz poniżej:
To, co proponujesz, było już poruszane kilka razy, ale nie jest to przedmiotem dyskusji z innymi stronami, ale kto wie, może nadarzy się ku temu okazja
na POV jest jeszcze pięć milionów euro dostępnych za milion fosforanów

Met vriendelijke Groet,

Szkoda Wiegersma

Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, kto będzie miał później polityczny głos,
wtedy będzie więcej jasności, bo teraz jest więcej pieniędzy na rozwiązywanie pewnych sytuacji, teraz, gdy gospodarka radzi sobie lepiej, to robi różnicę
Sztylet 19 marca 2017 r
Gdzie w tej dyskusji są przeciwnicy wymiany?

Wiem o niektórych dyrektorach, którzy sprzeciwiają się temu, że sami mają wiele praw dzierżawnych, i dlatego chcą ich zniesienia, zarówno w przypadku trzody chlewnej, jak i drobiu.

Wprowadźmy zamieszanie na spotkaniach i zażądajmy jasnego określenia, jakie jest stanowisko każdego, zarówno za i przeciw, jak i w jego własnym interesie. Już raz to robiłem i prawie wszyscy obecni byli za prawami i wymianą, a administratorzy byli przeciw.

A tak na marginesie, jestem za prawami i wymianą, każdy ma swoje prawa.

Jeśli rzeczywiście jest prawdą, że przeciwnicy/decydenci polityczni robią to w imię własnych interesów, to bezczelnie marnotrawimy nasze interesy, ponieważ dzierżawa jest hazardem w celu osiągnięcia zysku.

A ochrona praw jest podstawą zapewnienia, że ​​sektory hodowli trzody chlewnej i drobiu pozostaną zarządzane.

Termin „rozwój biznesu” jest niewłaściwie używany w celu osiągnięcia ciągłego wzrostu. W ten sposób tracimy wszelkie uznanie społeczeństwa.

i jeszcze jedno: jeśli podejmie się decyzję o prawach, to skończy się też z idiotycznymi cenami, jak teraz w przypadku drobiu, bo wtedy na pewno skończy się spekulacja, że ​​prawa i tak znikną, jeśli nie można zapłacić za przedłużenie bez zakupu praw, to jest to po prostu wstyd, ale niestety.
hodowca świń 19 marca 2017 r
dobrze powiedziane Dirk
interes własny ponad interesem ogółu
zwykle tak jest w przypadku kierowców
Nie możesz już odpowiedzieć.

Co z prądem
świnie i oferty paszowe

Zobacz i porównaj ceny i stawki samodzielnie

Zadzwoń do naszego działu obsługi klienta 0320 - 269 528

lub e-mail do wsparcie@boerenbusiness.nl

chcesz nas śledzić?

Otrzymuj nasz darmowy newsletter

Aktualne informacje rynkowe codziennie w Twojej skrzynce odbiorczej

Zaloguj się